Koordinator till ett globalt teknikföretag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Företaget är ett globalt teknikföretag med internationell karaktär. De är idag en av de ledande aktörerna inom sitt område ocherbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper företag att förbättra sin produktivitet och effektivitet. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar de för att stödja sina kunder i övergången till digitala och miljövänliga arbetsplatser, och företaget är verksamt i över 200 länder världen över.
De söker nu en koordinator till sitt kontor i Stockholm. Mer information om företaget får du under första intervjun.
Om tjänstenSom koordinator inom Communications Service (CS) ansvarar du för att installationer och serviceärenden följer företagets processer, inklusive fakturering, planering och fördelning av arbete till tekniker. Du bevakar ärendeflöden och kvalitetssäkrar driftsättningar, samt ser till att avtalade inställelse- och åtgärdstider hålls. Genom uppföljning identifierar du avvikelser och arbetar för att effektivisera processerna. I nära samarbete med andra avdelningar säkerställer du leveranskvalitet och agerar professionellt enligt företagets policys.
Säkerställa så att CS flöde av installation/service inklusive koordinering, planering, utförande görs enligt processer.
Vara delaktig i den löpande faktureringen mot kund som avser service samt installations jobb.
Fördela och planera installations samt serviceärenden för tekniker/partners.
Följa fastställda policys och arbetsrutiner.
Att aktivt arbeta tillsammans med andra avdelningar internt för att säkerställa produkt- och tjänsteleverens.


Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som är självgående och nyfikenmed en positiv attityd samt en stark förmåga att samarbeta effektivt med både kollegor samt externa partners och kunder. Du är noggrann och struktureradmed en förmåga att hantera både detaljerade uppgifter och se till helheten. Din prestigelösa inställning gör att du enkelt växlar mellan koordinerande och administrativa uppgifter, och du är bekväm i en roll där kommunikation och relationsbyggande är centralt.
Dessutom söker vi dig som har:
God förståelse för processer inom leveranskedjan, exempelvis från tidigare arbete som servicekoordinator eller inom Supply Chain.
Goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt inom Excel.
Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du har arbetat i ServiceNow.
Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt: Det här är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget.


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Asta Agency
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2024
  • Ansök senast: 11 maj 2025

Liknande jobb


Kundorder och Produktionsplanering

Kundorder och Produktionsplanering

22 december 2024

Aftermarket Specialist

Aftermarket Specialist

12 december 2024

Reservdelsansvarig till Geomek

Reservdelsansvarig till Geomek

3 december 2024