OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en koordinator till Lokalförsörjningsenhetens förvaltningsgrupp i region Öst med god prioriteringsförmåga där relationskapande är av stor vikt samt att du tycker om att ge god service med fokus på kvalitet.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Fastighetsförvaltningssektionen är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning och organisatoriskt kommer du tillhöra gruppen för fastighetsförvaltning Öst som geografiskt omfattar Jönköpings, Östergötlands och Södermanlands län. Placeringsort för tjänsten är Linköping.
Arbetsuppgifter
Som koordinator arbetar du samordnande för lokalförvaltningen i regionen, du sammanställer underlag, förvaltar beslut och stöttar verksamheten administrativt. Du kommer också att fungera som ledningsstöd.
Andra exempel på arbetsuppgifter kan vara att ta fram kartläggningar, sammanställningar och rapporter, besvara förfrågningar, utföra löpande registervård i våra IT-stöd och medverka till metodutveckling.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl interna som externa parter.
Resor ingår i arbetet, främst inom region Öst men även nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Utbildning inom ekonomi, juridik alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· Relevant erfarenhet från en roll som arbetsgivaren bedömer likvärdig
· God förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
· God generell IT-kunskap
· B-körkort
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· Relevant erfarenhet av arbete inom myndighet
· Aktuell erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete och vana att självständigt sammanställa efterfrågad information som rapporter, inventeringar och liknande.
· Relevant erfarenhet från bygg- eller fastighetsområdet
· Arbetat med avtalsjuridik
· Erfarenhet av LOU
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Saco-S Avdelningarna saco-s.avdelningarna@polisen.se
Seko Polisen sekopolisen@polisen.se
OFR/P Sofia Ask sofia.ask@polisen.se
ST vid Nationella avdelningarna st.region-ost@polisen.se
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid, Flextid
Funktion: Koordinator
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast 6 december 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A679.674/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!