Koordinator till förvaltningssektionen, placering Stockholm

Koordinator till förvaltningssektionen, placering Stockholm

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på 1 100 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,3 miljarder kronor.
Du kommer tillhöra fastighetsförvaltningsgruppen i Stockholm tillsammans med ca 12 st medarbetare. Personalen har mixad erfarenhet samt både poliser och civilanställda.

Beståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, från kontorslokaler, datahallar, sjöpolis till rytteri.

Vi har vår arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta på distans om arbetsuppgifterna tillåter det och efter samråd med chef. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/”

Fastighetsförvaltarsektionen är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här


Arbetsuppgifter

Som koordinator hos lokalförvaltningen samordnar du förvaltningen, sammanställer underlag, förvaltar beslut och stöttar verksamheten administrativt. Du kommer också fungera som ledningsstöd
Rollen innebär många kontaktytor och du kommer samarbeta med såväl interna som externa parter.
I denna roll kan tempot ibland vara högt och det kan vara många projekt igång samtidigt. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på verksamhetens behov.

För rätt person finns stora möjligheter att utveckla rollen.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Högskoleutbildning eller annan relevant erfarenhet som anses som likvärdig
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
Stor IT och systemvana
B-körkort


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Ekonomisk utbildning eller erfarenhet
Byggnadsteknisk utbildning eller erfarenhet
Erfarenhet av LOU
Arbetat med avtalsjuridik
Erfarenhet av arbete inom myndighet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Peter Ekberg. peter.ekberg@polisen.se eller,
Jonas Studeny Deutsch jonas.studeny-deutsch@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Thomas Blomgren, thomas.blomgren@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen som nås via Polisens växel 11414
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid
Funktion: Projektkoordinator
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast 220628. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A334.719/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A334.719/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Rollen kräver svenskt medborgarskap.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 11230

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024