Koordinator till Hemtjänst centrum

Koordinator till Hemtjänst centrum

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad för människor med hemtjänst? Då kan du vara den vi söker! Vi söker just nu en koordinator till Hemtjänst centrum!

Hemtjänst är en lagstyrd verksamhet som möjliggör för människor att bo kvar hemma så länge som möjligt och med hjälp av våra insatser leva ett självständigt liv. Vi arbetar med stöd till främst äldre personer i deras hem och med utgångspunkt i myndighetsbeslut. Flera kunder har även hälso- och sjukvårdsinsatser. Vi har ett starkt kundperspektiv i allt vi gör och som koordinator behöver du förstå vem vi ytterst är till för.

Hemtjänst centrum är indelad i fem områden och alla grupper utgår från centrala Enköping. Vi har ansvar för hemtjänst alla dygnets timmar och inom enheten finns även hemsjukvård, en mindre pool samt en grupp som arbetar enbart med trygghetslarm. Samverkan med flera olika aktörer internt och externt är en central del av uppdraget som koordinator och det är viktigt att du ser nödvändigheten med det för kundens bästa. Som koordinator har du ansvar för ett eget område, men du behöver även ta ansvar för att andra områden vid frånvaro av kollegor. Som det ser ut just nu arbetar du på schema dagtid måndag till söndag.

I uppdraget som koordinator är du spindeln i nätet, hanterar den dagliga logistiken och har en nyckelroll på Hemtjänst centrum. Du ansvarar för att planera kundernas insatser med utgångspunkt i biståndsbeslut. Du arbetar med schemaläggning och bemanning av personal. Du arbetar på uppdrag av enhetschef och nära hemtjänstpersonalen. Du har regelbunden kontakt med sjuksköterskor, biståndshandläggare, kunder, anhöriga och andra aktörer i kundens närhet. Du deltar i kvalitetssäkringsarbetet och i utvecklingsarbetet både i den egna gruppen och övergripande på Hemtjänst centrum. Du arbetar dagligen i olika system och behöver vara duktig på det.

KVALIFIKATIONER
Krav:
Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
Behärska svenska i tal och skrift
Relevant arbetslivserfarenhet för uppdraget
Förstå och kunna hantera olika digitala system

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta som koordinator/samordnare/planerare inom hemtjänst eller motsvarande uppdrag
Kunskap om systemen Lifecare planering, Medvind, Procapita och Phoniro Care
B-körkort

Personliga förmågor:
Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du kan skilja på det personliga och det professionella. Du är flexibel i ditt förhållningssätt och har en förmåga att anpassa dig till olika situationer. Du tar självständigt ansvar för din uppgift, är duktig på att planera ditt arbete, är strukturerad och kan ta beslut självständigt. Du är lösningsfokuserad, gillar utmaningar, ser helhet och sammanhang. Du arbetar bra med andra människor, är serviceinriktad, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt och smidigt sätt, även i en stressad situation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb