OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av ett omväxlande arbete där du har möjlighet att arbeta med allt ifrån ekonomi, bemanning och administration till verksamhetsnära arbetsuppgifter där du får möta kunder och ge vård och omsorg? Då är rollen som koordinator i hemvården något för dig! Vi ser fram emot din ansökan!
Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Nu söker vi en engagerad koordinator till hemvård Centrum 4. Vårt kontor finns på Närlundavägen 28 och våra kunder bor på Elineberg, Gustavslund och i Gustavslund.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
Som koordinator arbetar du med varierande arbetsuppgifter. Du ska bland annat administrera och fördela driften för dagar och kvällar samt förstå och verka för en ekonomi i balans samt en säker arbetsmiljö. Arbetet innebär olika ansvarsområden, som till exempel att arbeta efter beslutad kvalitetssäkringsprocess inom hemvården enligt socialtjänstlagen, arbeta enligt planeringsprocesser och dokumentera i LifeCare samt aktivt arbeta i Mina Planer avseende nya kunder och hemgångar från sjukhuset. Arbetet involverar även hantering och ledning av olika mötesformer där ditt uppdrag är att alltid se till våra kunders bästa och ha en aktiv, coachande roll.
I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med enhetschefen beträffande schemaläggningar, bevakning av bemanningsbehovet och utvärdering av vikarier. Du kommer också att säkerställa bemanningsplaneringen av vikarier vid frånvaro samt arbetsanhopning efter verksamhetens behov. En del av din tid innebär att du samordnar introduktion av nyanställda medarbetare.
Tjänsten som koordinator kommer även att innebära arbete ute i hemvården. Det kan gälla planerade eller oplanerade omsorgsinsatser hos kunder.
Tjänsten innehåller helgarbete och vissa arbetspass kan komma att förläggas kvällstid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Dina förmågor inom logistik, pedagogik och problemlösning ska märkas i det operativa arbetet och du är van vid att fördela arbetsuppgifter.
Vi behöver dig som har förmågan att agera snabbt och effektivt, även i utmanande situationer. För att lyckas i uppdraget behöver du även vara bekväm med att arbeta självständigt och ha en hög känsla för ansvar. Vidare har du en god samarbetsförmåga och ser utveckling som en naturlig del i arbetet.
För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du:
• vara bekväm med att arbeta med olika digitala verktyg och vara trygg i din dokumentationskunskap
• ha grundläggande datorkunskaper och vara bekant med Windows Office-paketet
• vara villig att delegeras och utföra delegerade insatser enligt hälso-och sjukvårdslagen
• ha B-körkort
• ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetat med Phoniro, LifeCare, Mina Planer och Medvind tidigare samt har erfarenhet av likvärdigt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, båda idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Löpande urval sker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Sista ansökningsdag: 2024-10-01
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.