Koordinator till IVA

Koordinator till IVA

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av samhällsutveckling och vill jobba med frågor inom områdena teknik, entreprenörskap och nyttiggörande av forskning samt näringslivets innovationskraft? IVA söker nu en strukturerad medarbetare som tycker om att arbeta med koordinering, planering och administration i en mycket spännande verksamhet. Start är omgående och urval sker löpande - välkommen med din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
IVA verkar i gränslandet mellan politik, näringsliv och vetenskap, med mål som inkluderar att främja kompetensförsörjning, världsledande forskning och internationellt konkurrenskraftiga utbildningar.
Medarbetare hos IVA erbjuds en internationell arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling. Kärnvärdena – kvalitet, integritet och mod – genomsyrar verksamheten och skapar en inkluderande kultur präglad av samarbete och förtroende.
Nu söker IVAs en Koordinator till en av deras enheter, där fokus är näringslivsfrågor och entreprenörskap. Uppdraget pågår i 12 månader, med chans till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer att hantera koordinering och administration av projekt- och arbetsmöten, event, seminarier, nätverk och andra aktiviteter. Rollen innefattar även löpande administrativa uppgifter och dokumentation i bland annat CRM och andra dokument- och datahanteringssystem samt att bistå kollegor med planering, samordning och uppföljning av löpande arbete. Arbetet präglas av både skriftlig och muntlig kommunikation i förbindelsen med flertalet intressenter och aktörer.

VI SÖKER DIG SOM
- Vi söker dig som har akademisk utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en vana av liknande miljö, förslagsvis från universitetsvärlden, politiken, myndighet eller departement.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt, då båda språken används i arbetet.
- Har en stark kommunikativ förmåga och vana av affärskorrespondens.
- Har en hög IT-mognad, systemvana och goda kunskaper i Officepaketet.
- Erfarenheter av CRM, dokumenthanteringssystem och projektstödssystem ses meriterande.

Som person är du självgående, professionell, lyhörd och trivs i rollen som ”spindel i nätet”. Du är en noggrann administratör som nyfiket och lösningsorienterat tar dig an varierande och parallella arbetsuppgifter – högt som lågt, och tycker det är roligt att hantera och arbeta med digitala verktyg. Du har lätt för att skapa relation med andra och kommunicera lösningar efter behov. Du har en god samarbetsförmåga och är mycket duktig på att planera och organisera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2024
  • Ansök senast: 30 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024