OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Till kommunikationsavdelningen, som består av ca 50 personer, söker vi en koordinator till kommunikationsavdelningens stab. Du rapporterar till kommunikationsdirektören.
Arbetsuppgifter
Som koordinator är du ett stöd åt kommunikationsdirektören när det gäller ledningen av verksamheten. Arbetet på kommunikationsavdelningen är varierande och tempot är högt.
I ditt arbete ingår att samordna och koordinera ledningsarbetet inom kommunikationsavdelningen och att vara länken till övriga avdelningar inom myndigheten. Du kommer också att ha externa kontakter. I ditt arbete ingår även att förbereda kommunikationsdirektörens beredningar och avdelningens ledningsgruppsmöten. Det förekommer frekvent resor i tjänsten.
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleexamen samt har drygt 4-5 års erfarenhet som koordinator alternativt planeringssekreterare, i närtid, på en annan myndighet eller större organisation. Har du erfarenhet av arbete på en kommunikations- eller redaktionsavdelning så är det meriterande. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift. Har du ytterligare kunskaper i andra språk så anses det som meriterande. Dina kunskaper i MS Officepaketet är mycket goda och du har möjlighet att resa i tjänsten.
Personliga kompetenser
För att passa in hos oss behöver du vara en strukturerad och drivande person som är van att ta initiativ och arbeta självständigt under eget ansvar. Vi utgår också från att du är en lagspelare och är beredd att hoppa in där det behövs. Att du har lätt för att skapa goda relationer med människor inom och utom verket är en förutsättning för att göra ett bra jobb. Likaså att du är serviceinriktad och flexibel. Du måste vidare ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya sammanhang och hantera flera frågor samtidigt utan att tappa fokus. Arbetet ställer också krav på din integritet och förståelse för en myndighets roll i samhället. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Upplysningar
Anställningen är tillsvidare. Provanställning tillämpas.
Placering: Stockholm eller Norrköping
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde: Snarast
Vill du veta mer
För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult på Experis, Irene Jagt, 08-736 28 49.
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till Migrationsverket senast den 10/3, 2015.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.