OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kiruna kan du uppleva allt från storslagen fjällvärld till ett spännande kulturliv, från midnattssol till norrsken, från snöfyllda vintrar till ljusfyllda somrar. Kiruna kommun är Sveriges nordligaste stad som vi nu flyttar på. Kiruna befinner sig därmed i ett spännande läge och framtidstron är stor.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att Kiruna kommuns verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av vår värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden.
ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator fungerar du inom ett brett fält av administrativa arbetsuppgifter inom kommunledningskansliet. Du ingår i kommunledningskansliets administrativa arbetsgrupp som tillsammans bland annat arbetar för att utveckla dokumenthanteringen till en modern och papperslös administration som möter verksamhetens och allmänhetens behov.
I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med diarieföring och arkivering av handlingar, arvodeshantering i personaladministrativt system, hantering av kommunens förtroendemannaregister, fakturering, mötesbokningar och bidra med service och stöd till kommunledningen samt inom den politiska mötescykeln.
Du ansvarar även för att administrera hanteringen med avtal för lån av förtroendevaldas läsplattor inkluderande första linjens support i samarbete med IT-avdelningen för läsplattorna.
Ditt uppdrag kommer att inkludera systemansvar för administrativa verksamhetssystem och tjänster samt att bidra till utvecklingen mot en papperslös administration tillsammans med avdelningen.
Ditt arbete är en del av helheten på kommunledningskansliet vilket innebär att du även ska ta ansvar för att gruppen löser sitt gemensamma uppdrag genom att täcka upp för kollegor inom områden som angränsar till din roll.
KVALIFIKATIONER
Den vi söker är strukturerad, ansvarstagande och stresstålig administratör som kan hantera många parallella arbetsuppgifter.
För rollen behöver du lägst ha gymnasieexamen inom områden som administration eller samhällskunskap som du har kompletterat med arbetslivserfarenhet inom området. Det är meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning inom området och/eller har erfarenhet av tillämpning av regelverk som styr statliga myndigheters hantering av handlingar. Om du har arbetat i en politiskt styrd organisation eller närliggande verksamhet är det en merit.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
Du behöver också ha en mycket god datavana med kunskaper från att arbeta med databaserad administration och de vanligaste Office-programmen för att kunna bidra i vårt digitaliseringsarbete. Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden.
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.
Vi har många olika förmåner så som fri-friskvård där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar.
Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk.
Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.