Koordinator till Länsförsäkringars telefonbank/Gemensam Kundservice

Koordinator till Länsförsäkringars telefonbank/Gemensam Kundservice

Arbetsbeskrivning

Dalarnas Försäkringsbolag

Då en av våra koordinatorer kommer gå på föräldraledighet söker vi nu en ersättare som vill ta över rollen att fortsätta utveckla verksamheten, samt stötta och hjälpa våra medarbetare och teamledare.
Om jobbet
Som koordinator arbetar du bland annat med uppföljning, ta fram rapporter samt utveckla rutiner och arbetssätt. I rollen ansvarar du för att utveckla och träna våra AI-medarbetare och ta fram bemanningsprognoser. Arbetstiden är måndag till fredag klockan 09:30 – 18:00, du rapporterar direkt till Chef för Gemensam Kundservice.
Tjänsten är ett vikariat på ett år med start i mitten av september. 
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
För att trivas i rollen har du god förmåga att samarbeta, skapa förtroende och arbeta målinriktat. Du är självgående och kan utveckla effektiva och genomförbara lösningar på problem.
Då vi arbetar i en verksamhet där förändringar är en del av vår vardag behöver du snabbt kunna anpassa ditt beteende till nya omständigheter och därmed ha intresse för att driva på utveckling.
Vidare är du en van användare av Officepaketet, är analytiskt lagd och har förmågan att skapa realistiska kort- och långsiktiga planer. Har du tidigare erfarenhet av arbete i självständig i en kontrollfunktion är det meriterande.
Om oss
Gemensam Kundservice bedriver kundservice inom bank och försäkringar på uppdrag av Länsförsäkringsgruppen. Vi startade vår verksamhet i Borlänge under 2015 och var då drygt 20 medarbetare. Idag är vi över 100 personer som tillsammans servar Länsförsäkringars kunder alla dagar i veckan året om mellan 07.30-22.00.Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med ett starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer

Mer information
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra test.
För ytterligare information kontakta: Andreas Jonspers, Chef Gemensam Kundservice, 072-589 11 34.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena 023-931 43
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

Sista ansökningsdag: 2022-06-24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dalarnas Försäkringsbolag
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Besöksadress

Slaggatan 9
None

Postadress

None
Falun, 79121

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024