OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se/
Tjänsten är placerad på miljö och byggnadsförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innehåller administration och processhantering kring bygglovshandlingar. Inom uppdraget hanteras inkommande post, upplägg av ärenden, diarieföring, kontakt med sökanden via telefon eller e-post. I rollen hanteras även expediering av beslut, protokoll, kungörelser, arkivering och gallring av handlingar.
Eftersom uppdraget är under utveckling är det viktigt att du har motivation och förmåga att vilja pröva nya utmaningar inom bygglovshanteringen med målsättningen att över tid kunna avlasta bygglovshandläggarna.
Det kan handla om att göra bedömningar om de uppgifter som krävs finns med i ansökan och kommunicera det med sökanden.
Rollen kan över tid också innefatta att hjälpa handläggare/inspektörer att planera möten, vara stöd för nämndsekreteraren, samt stötta avdelningschefen med statistik kring handläggningstider och andra verksamhetsmått.
Vi ser även denna tjänst som en resurs för att förbereda redovisningar inför rapportering till nämnden.
KVALIFIKATIONER
Du har genomförd gymnasieutbildning där vi ser påbyggda yrkesutbildningar eller högskoleutbildningar relevanta för rollen, som meriterande.
I uppdraget behöver du ha en övergripande och för verksamheten relevant kunskap om kommunallag och förvaltningslag. Erfarenhet av nämndarbete är meriterande.
Det är önskvärt om du även har kunskap om Pbl, Pbf samt andra lagar och regler som styr bygglovshantering. Detta för att kunna avlasta handläggarna i vissa moment och på sikt kunna handlägga enklare planenliga ärenden. Dokumenterad erfarenhet av administration kopplat till bygglovshandläggning är meriterande .
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-101029.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Henrik Bengtsson
0171-62 52 16
Kart- och GIS-chef Per Lindblad
0171-62 52 06
Bygglovhandläggare Linda Haak
0171-62 52 36
Miljöchef Linda Jacobson
0171-626170
Miljöinspektör Bo Stegmann
0171-625281
Miljöinspektör Lisa Lansfors
0171-626252
Livsmedelsinspektör Helen Johansson
0171-62 52 32
Rekryterare Experis Carina Riström
021-151947
Enhetschef Helen Johansson
0171-625232
Miljöinspektör Peter Bäckman
0171-625252