OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
Nymansgården är Halmstads nya korttidsboende som står färdigbyggd den 1/9-2023. Boendet består av vårdplatser fördelade på två olika områden, omvårdnad och palliativ vård. Hos oss är teamet det viktigaste verktyget för att uppnå målet med att erbjuda våra äldre den bästa vård och omsorg. Vi söker nu en erfaren koordinator som kan stärka samt underlätta för samarbetet mellan våra professioner, kunder och samarbetspartners.
ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator ansvarar du över kundens ankomst, utskrivning och planering på korttiden. Du arbetar personcentrerat med kunden i fokus och har en god framförhållning i din planering för en god vistelse för kunden och inblandade. Planeringen omfattar hela kundens vistelse och det är därför viktigt att ha en god överblick på tillgängliga rum och rumsfördelning. Som stöd i detta arbetet så samarbetar du nära ihop med boendesamordnare.
Du kommer vara först att bemöta besökare och bistår dem med rätt information efter anledning till deras besök. I din roll som koordinator befinner du dig ofta i sammanhang eller i kontakt med inblandade aktörer som har med verksamheten och kund att göra. Exempelvis ansvarar du för informationsutbytet mellan sköterskor, sjukhuset, bistånd och övrigt. Du är även samordnare för inblandade i VPL och upprättar vårdplaneringsmöten tillsammans med mötesstödjare. Som koordinatorn ansvarar du för att kommunicera aktuell information till kund, anhöriga och berörd personal.
Du upprättar och administrerar för olika typer av listor, statistik samt rapporter och ser till att de blir korrekt hanterade. Det kan exempelvis handla om beläggningsrapporter som ska informeras om eller listor på avgifter som ska registreras och kontrolleras.
En del av arbetet sker i digitala system som exempelvis Lifecare, vilket du kommer att administrera för. Du följer upp på uppdateringar av systemen och deltar i tillhörande nätverk tillsammans med andra användare på förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du en utbildning inom administration, hälso- och sjukvård eller vård och omsorg. En kombination av dessa är meriterande. Du har även erfarenheter av administration, koordinering eller handläggning. Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat i en likvärdig verksamhet och har en förståelse för korttidsboenden och korttidsvistelser.
För att du ska lyckas i din roll som koordinator krävs det av dig att du är strukturerad i ditt arbetssätt, serviceinriktad i din arbetsroll, kommunikativ och empatisk. Du är sedan tidigare van vid att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus för de uppsatta målen och har en god känsla för att ta ansvar.
Digitala lösningar finner du naturligt att använda och du har en god förståelse av för- och nackdelar med sådana system.
Vi förväntar oss att du kan stå för hemvårdsförvaltningens värdegrund och arbeta efter ledorden tillit, respekt och ödmjukhet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.
Vi erbjuder alla anställda olika former av förmåner tex ett friskvårdsbidrag på 2000:-/år som kan användas till valfri friskvård enligt skatteverkets riktlinjer. Vi har en personalförening som anordnar olika aktiviteter med förmånliga erbjudande till olika resor, aktiviteter och föreställningar. Vidare arbetar vi idag med ett flextidsavtal som gör att du som medarbetare har möjlighet att påverka din arbetstid.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Varmt välkommen med din ansökan!