OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en koordinator till rikskronofogden (myndighetschefen) som trivs när det är mycket som händer och tempot är högt.
Du koordinerar och underlättar rikskronofogdens vardag genom att hitta lösningar i de flesta situationer. Du gillar att ligga steget före, kan hoppa mellan det svåra och det enkla och växla mellan högt och lågt.
Du är inte rädd för att rycka in där du behövs. Service är ett ledord, liksom flexibilitet och lyhördhet. Du gillar både att arbeta tillsammans med andra och att arbeta självständigt. Du tar kontakt med de du behöver och är van att ha många kontaktytor.
Du genomför olika uppdrag åt rikskronofogden och drar dig inte för att ställa frågor och ta reda på svar. Du bidrar i planeringen av möten, resor och annan administration.
I arbetet ingår även att administrera återkommande möten, till exempel ledningsgruppens möten och föredragningar. Du bidrar ibland även med planeringen av mötesinnehållet samt för minnesanteckningar.
Vidare bistår du i planering och genomförande av t.ex. chefsmöten och viktigare besök till myndigheten samt besök som rikskronofogden gör på våra kontor och andra verksamheter.
Du tillhör ledningsstödsenheten på huvudkontoret och ingår i en arbetsgrupp med fyra administratörer som stödjer olika avdelningsdirektörer. Ni arbetar tillsammans och stödjer varandra vid behov.
Vi söker dig som har
- högskoleutbildning om minst 90 hp (60 hp enligt gamla systemet) i till exempel ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap
- mycket goda kunskaper i Office-paketet
- mycket goda kunskaper i svenska, i tal och i skrift samt goda kunskaper i engelska.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är flexibel och har förmåga att se behov och agera handlingskraftigt i en snabbrörlig verksamhet som kräver snabba och effektiva leveranser. Du har en utpräglad kvalitets- och servicekänsla och är analytisk, noggrann och prestigelös. Du har en hög integritet samt en förmåga att självständigt planera och prioritera dina arbetsuppgifter och hitta lösningar. Du kommunicerar med både medarbetare och kunder på ett positivt och inkluderande sätt. Du har god slutledningsförmåga.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete på ledningsnivå. Det är även meriterande med projektledarutbildning och/eller erfarenhet från projektledning. Det är meriterande om du varit anställd på en större myndighet eller kommun.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som administratör. Placeringsort Sundbyberg.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och/eller genom att besöka vår https://kronofogden.se/
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.