OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Siemens Healthineers är ett ledande globalt medicinteknikföretag. Efter samgåendet med Varian Medical Systems har koncernen 66 000 medarbetare över hela världen, som drivs av att forma vårdens framtid.
Siemens Healthineers utvecklar ständigt portföljen, där artificiell intelligens och andra digitala lösningar spelar en allt viktigare roll i medicintekniken. De nya digitala teknikerna och tjänsterna lyfter alla delar av vår innovativa portfölj inom bildgivande diagnostisk, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och cancervård.
Siemens Healthcare AB, som en del av Siemens Healthineers globala organisation, verkar i Sverige och är en del av Norden-Baltikum-zonen, och har en stark lokal närvaro med försäljnings- och
servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 190 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm.
Mer information om företaget hittar du på www.siemens-healthineers.com/se (http://www.siemens-healthineers.com/se)
Din roll:
I rollen som Servicekoordinator kommer du att tillsammans med ditt team koordinera servicearbeten på de maskiner som Siemens Healthineers tillgodoser inom sjukvården. Du kommer att ta emot ärenden via telefon, mejl och ärendehantering system. Du kommer även ha löpande kontakt internt med tekniker och ingenjörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande kundärenden, via telefon, e-mail och teamplay Fleet. Skapa ett ärende i deras interna system
- Kontrollera servicekontraktsnivå / förbereda offert och få inköpsorder från kund
- Identifiera lämplig serviceingenjör genom att optimera: kvalifikation, tillgänglighet, plats och övertid.
- Lösa resurskonflikter genom att planera om aktiviteter inom definierat tidsspann
- Hantera eskaleringar om servicetekniker inte är tillgänglig
- Kommunicera med kund
- Hantering av reservdelar och verktyg
- Koordinera beställning och leverans av reservdelar
- Kontrollera återlämning av reservdelar
- Hantera eskalerings- eller reservdelsproblem med centrallagret
Plats: Solna, Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider (08:00-17:00)
Detta är ett konsultuppdrag fram till juni 2023 då du kommer att vara anställd via oss på Clevry men arbeta hos vår kund Siemens Healthineers.
Din profil
Vi söker dig som innehar en gymnasial utbildning gärna inom ekonomi. Vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet från kundservice och har god systemvana, du får gärna ha arbetat i ett CRM system. Det är meriterande om du har arbetat i SAP. Det är viktigt för rollen att du innehar en god systemvana och behärskar Microsoftprodukter såsom Office365, Excel, Word och Teams. Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, anpassningsbar och kommunikativ. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i tidvis högt tempo. Du talar och skriver även flytande på svenska och engelska.
Våra värderingar och vad vi kan erbjuda dig:
Siemens Healthineers är en arbetsgivare för alla som gillar att vara en del av utvecklingen av den svenska hälso- och sjukvården och därmed av utvecklingen av sig själv. Företaget lockar människor som vill bidra till mer än bara affärsframgångar - människor som söker en enhetlig känsla av syfte i det de gör.
Vi erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag. Vår arbetsmiljö är öppen, inspirerande, internationell och vi ger stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
På Siemens Healthineers finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika perspektiv och hitta nya, innovativa lösningar på problem.
Vi tror att våra skillnader gör oss starkare och gör det möjligt för oss att vara det innovativa företag vi är stolta över.
Vi, Siemens Healthineers, har ett koncept, Healthineers Way of Working, som vi tror för oss mot en mer flexibel, förtroendebaserad arbetsmodell och digitalt samarbete. Healthineers sätt att arbeta gör det möjligt för anställda att bestämma när de ska arbeta från vilken plats för bästa teamprestanda och individuella preferenser.
Om Clevry:
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen:
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)