Koordinator till Stödjande insatser

Koordinator till Stödjande insatser

Arbetsbeskrivning

Stödjande insatser

Har du kunskaper om lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete? Nu söker vi på Stödjande insatser dig som vill arbeta som Koordinator hos oss. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag.

Stödjande insatser utför insatserna ledsagarservice, avlösarservice och kontaktperson. Vi rekryterar medarbetare utifrån brukarens biståndsbeslut och önskemål.

Stödjande insatser kommer fortsätta med det nystartade projektet med en ledsagargrupp, med månadsanställda ledsagare, som arbetar hos flera brukare, vilket syftar till att öka möjligheten för våra brukade att få sin ledsagarservice utförd med trygghet och stabilitet. Vi eftersträva ett ökat samarbete med andra enheter inom Uppsala kommun för att göra insatserna mer flexibla och tillgängliga.

Ditt uppdrag
Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med 8 andra koordinatorer, en administratör och en verksamhetschef. Du kommer arbeta självständigt med dina ärenden samt tillsammans med kollegor och chef utveckla verksamheten och finna nya samverkansmöjligheter. I arbetet ingår att arbeta med insatserna kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice genom att ta emot beställningar från biståndshandläggare, upprätta genomförandeplan och rekrytera och matcha medarbetare mot uppdragen.

Det ingår även att ansvara för den dagliga arbetsledningen, vilket innefattar information och instruktion till medarbetare, arbeta för en kvalitetssäkrad verksamhet i samarbete med övriga funktioner inom området, hembesök och nätverksmöten. Du kommer följa upp insatserna tillsammans med biståndshandläggare. Du kommer även sköta lönerapportering och rapportering av utförd tid hos brukaren och löpande skriva socialjournal.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Det är meriterande om du har utbildning till undersköterska, barnskötare eller annan utbildning inom vård och omsorg och/eller utbildning inom beteendevetenskap, personalvetenskap eller administration.

För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att samverka med myndigheter och målgruppen personer med funktionsvariation. Har du även erfarenhet av rekrytering, social dokumentation och lönehantering ser vi det som en fördel.

Arbetet kräver att du goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt B-körkort. Det är positivt om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Som person har du en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du samarbetar bra med andra människor och är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Dessutom har du förståelse för ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans samt en helhetssyn som gör att du kan se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt Åkerström, verksamhetschef, 018-727 68 19.

Facklig företrädare: Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Bli en av oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-praktik/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024