OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Se vidare på www.si.seVi söker en koordinator till Svenska institutet Paris
Svenska institutet Paris har till uppdrag att främja ett utbyte mellan Sverige och Frankrike inom kulturområdet och synliggöra svensk kultur. Det gör vi bland annat genom programverksamhet i huset och genom att erbjuda gästbostäder för svenska författare, konstnärer och forskare.
SI Paris befinner sig just nu i stark utveckling för att stärka sitt uppdrag att verka för utbyte inom kulturområdet mellan Frankrike och Sverige. Nu söker vi en koordinator som ska stödja institutets ledning att ytterligare synliggöra svensk kultur i Frankrike.
Du kommer arbeta i en internationell och kreativ miljö där fokus ligger på att skapa relationer inom kulturområdet för svenska kulturinstitutioner och kulturskapare. Vi verkar i ett kulturminnesmärkt statspalats med trädgård beläget i attraktiva Marais i centrala Paris.
Som koordinator arbetar du huvudsakligen med:
• koordinering av direktörens utvecklingsarbete inom programläggning, fundraising, sponsring, strategiskt relationskapande arbete och övergripande organisation vid SI Paris
• att arrangera och samordna event som är del av ledningens relationskapande arbete
• samordna och hålla kontakt med institutets externa samarbetspartners
• att arrangera och ta fram underlag till möten och till beslut
• att bistå direktören i det dagliga arbetet med bl. a kalenderbokning, reseplanering, mötesförfrågningar, externa och interna kontakter, research.
Vi söker dig som:
• kan kommunicera mycket väl i tal och skrift på svenska, franska och engelska
• har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har akademisk utbildning och/eller motsvarande erfarenhet inom något av de kulturområden som ryms i SI Paris verksamhet.
• har starka IT-kunskaper, särskilt inom Officepaketet.
Det är dessutom meriterande om du:
• har erfarenhet från arbete på statlig myndighet
• har erfarenhet från koordination inom en kulturinstitution
• har nätverk inom kulturområdet i Sverige och Frankrike
• är en skicklig administratör
• har erfarenhet att arbeta med ledningsstöd
• har erfarenhet att arbeta med internationellt arbete.
Som person är du relationsskapande, flexibel och lösningsorienterad. Du är prestigelös och tycker att det är intressant att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och van att arbeta mot deadline.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varaktighet och tillträde
Anställningen är tillsvidare med två månaders inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Din tjänstebenämning inom myndigheten blir handläggare.
Kontaktpersoner
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta direktör Sara Arrhenius. Fackliga ombud är Baptiste Pépin (personalrepresentant Paris), Jan-Frederic Buss (Saco-S) och Katharina Holmén (ST). Samtliga nås på telefon 08-453 78 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-03-26
Bifoga endast CV och personligt brev i din ansökan. Övrig dokumentation begärs in vid behov. Vi använder oss av urvalsfrågor som del i vår urvalssprocess. Var noga med att dina svar speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.
Varför jobba hos oss?
Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag.
Därtill erbjuder vi moderna lokaler, flexibla arbetstider, tillägg till den franska föräldraförsäkringen samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor.