Koordinator till vår skadeavdelning

Koordinator till vår skadeavdelning

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett spännande tillväxtföretag? Gillar du att ge kundservice, är en välorganiserad administratör och en målmedveten lagspelare? Då är du den vi söker!
Arbetsuppgifter
Rollen som koordinator av försäkringsärenden på vår skadeavdelning innebär att du genom god service och effektiv administration tillgodoser våra försäkringstagare, som är fordonsägare, med information inför, under och efter ett skadeärende. Kundkontakten sker genom telefon och e-post.
Du blir en del av ett gäng med härliga kollegor där stämningen är familjär och hjärtlig. Du kommer arbeta på vårt huvudkontor i Kungsbacka.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort kundfokus och drivs av att leverera god service. Du är lösningsorienterad, nyfiken och orädd för att prova nya sätt att lyckas. Du har dessutom erfarenhet av någon form av administration. Stämmer detta in på dig? Då ska du läsa vidare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera inkommande samtal och mejl från främst fordonsägare.
Koordinera och administrera skadeärenden med fordonsägare och våra skadetekniker.

Vi erbjuder:
Tillsvidareanställning, heltid.
Bra förmåner; generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, mobiltelefon m.m.
Möjlighet att bidra i ett spännande tillväxtföretag.
Ett nytt och modernt kontor med gratis parkeringsmöjligheter.

Kravspecifikationer
God administrativ förmåga och datorvana
God analytisk förmåga och lösningsorienterad ”kan-göra attityd”
Har lätt för att söka information på nätet
Svenska – hög nivå, tal och skrift

Meriterande
Kunskap om/intresse för fordonsteknik
Erfarenhet ifrån försäkringsbranschen som skadereglerare eller annan administrativ handläggning
Annat nordiskt språk utöver svenska

Om AutoConcept
Vi är ett härligt gäng på drygt 35 personer som servar våra kunder, fordonshandlare och fordonsägare i hela Norden. Med en passion för fordon och hög kunskap jobbar vi idag för att skapa trygghet för fordonshandlare och fordonsägare i hela Norden. Vårt huvudkontor, med moderna kontorslokaler ligger i Kungsbacka, med bekvämt pendlingsavstånd och goda kommunikationer från Göteborg. Vi är ett tillväxtbolag som flera år i rad har vunnit priser som Årets tillväxtbolag Superföretag (Veckans affärer) och Di-gaseller. Vi erbjuder skräddarsydda försäkrings- och garantiprodukter för fordon med stort fokus på service, kompetens och snabbhet. Vår specifika erfarenhet och kunskap om fordonsgarantier och skadehantering gör oss till marknadens främsta alternativ. Vi låter våra värdeord – Kundnytta – Enkelhet – Passion – genomsyra allt vi gör, varje dag.
Din ansökan
Skicka ditt CV och personligt brev till vår chef för skadeservice; asa.nordahl@autoconcept.se.
Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt dock senast 15 maj. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att mejla dem till Åsa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autoconcept Insurance AB Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 2 juni 2021

Postadress

Smörhålevägen 3
Kungsbacka, 43442

Liknande jobb


6 december 2022