OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Myndighetsutövningen är en del av vård- coh omsorgsnämndens verksamhet. "Med människan i centrum hela livet" är vår vision.
Inom myndighetsutövningen arbetar olika funktioner såsom LSS-handläggare, biståndshandläggare, anhörigkonsulter, kurator, koordinatorer, debiteringshandläggare med flera.
ARBETSBESKRIVNING
Som koordinator är du länken mellan myndighetsutövningen och utförarverksamheten. Du tar emot biståndsbeslut från våra handläggare och fördelar dessa utifrån behov, önskemål och plats till våra utförare. I rollen ingår att bevaka den enskildes intressen och säkerställa behovet av bistånd tillgodoses.
Du kommer i huvudsak arbeta med ärenden som rör daglig verksamhet och stödfamilj/familjehem.
Vi arbetar med ständiga förbättringar, och daglig verksamhet är ett område där ett stort förändringsarbete pågår. Du deltar i det fortsatta utvecklingsarbetet och driver självständigt frågor som ingår i ditt ansvarsområde. I arbetsuppgifterna ingår även att avropa tjänster från de ramavtal som finns samt bidra med underlag vid upphandling av tjänster från privata utförare. Du har en central roll i arbetet med stödfamiljer och familjehem, vilket innefattar rekrytering, intervjuer och handledning av familjer.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Du är ordningsam och välstrukturerad, och har en förmåga att se din roll i ett större sammanhang. Du är trygg i din yrkesroll och bekväm med att arbeta självständigt och strukturera arbetet som ingår i dina ansvarsområden. Du arbetar bra med andra människor och har en god förmåga att anpassa din kommunikation till olika målgrupper och deras behov.
I arbetet ingår att hantera ett stort antal uppgifter och krav på samma gång och att prioritera mellan dessa. Du är därför lugn och stabil vid stressade situationer och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Du bidrar också till vårt arbete med ständiga förbättringar, både genom att utveckla ditt eget arbete och att delta i större utvecklingsaktiviteter när behov finns.
Du har goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. Du uttrycker dig väl, i både tal och skrift och har god datorvana. Vi använder verksamhetessystemet Treserva.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid med flexmöjligheter. Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Sandra Person, enhetschef 011-15 28 24.
Din ansökan vill vi ha senast 19 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.