OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Omfattande och aktuella stadsutvecklingsprojekt är att bygga dubbelspår på Västkustbanan och genom Varbergs tätort förlägga spåret i en tunnel samt att bygga en ny hamn så att den gamla kan flyttas. I de områden som frigörs kommer en ny stadsdel - Västerport - att växa fram. I takt med att Varberg växer ökar också mångfalden. När människor med olika bakgrund möts främjas kreativitet och innovation och det skapar förutsättningar för utveckling inom både näringsliv, föreningsverksamhet och kulturliv. Med ett öppet och inkluderande klimat hjälps vi år att styra mot visionen Varberg Västkustens kreativa mittpunkt.
I alla dessa projekt står Hamn-och Gatuförvaltningen i centrum. Förvaltningen har ungefär 130 anställda som arbetar i avdelningarna Offentliga Rummet, Trafik, Hamn, Projekt, Drift och Anläggning och Ekonomi-och administration. Hos oss är det högt i tak (både bokstavligen och bildligt) med plats för nytänkande och diskussionsvilja. Vi är stolta över vår trivsamma och dynamiska arbetsplats.
En av våra medarbetare ska vara föräldraledig och därför söker vi nu en vikarie till avdelningen Offentliga Rummet
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar med att ge förutsättningar för en bred användning av det offentliga rummet - för evenemang, byggetableringar, näringslivets behov, torghandel och andra aktiviteter.
Du samarbetar och driver frågor som rör utveckling av stadskärnan och stadslivet med representanter från fastighetsägare, näringsidkare, arrangörer, föreningar, intresseorganisationer, polis, politiker och kommunens andra förvaltningar.
Du ingår i Varbergs företagslots och tar en aktiv del i planering av nyetableringar och evenemang samt satsningar på året runt arrangemang.
Du är sakområdesansvarig internt och externt vid olika typer av utvecklingsprocesser, dialoger och workshops.
Du är den som har det övergripande ansvaret för förvaltningens myndighetsutövande gällande markupplåtelser av offentlig plats. Arbetet innebär att utreda, samordna och handlägga kommunens bedömning i frågan vid exempelvis evenemang, skyltning, uteserveringar eller byggställningar tillsammans med övriga handläggare.
Du ansvarar även för budget och uppföljning av ekonomin inom verksamhetsområdena offentlig plats och salutorg.
Du identifierar löpande förbättringsbehov och tar fram riktlinjer, standards och taxor för
verksamhetsområdena.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i service- /evenemangsbranschen eller liknande där det förekommer mycket kundkontakter.
Har du även kunskap om gällande lagstiftning och myndighetsutövning som berör verksamheten är det meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera. Körkort B är önskvärt.
Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är utvecklingsinriktad och ser till helheten och har förmågan att väga samman olika intressen och önskemål.
Det är viktigt med god samarbetsförmåga och en förmåga att skapa och upprätthålla många olika nätverk. Du är duktig på bemötande och har förmåga att hitta lösningar. Att kunna leda och administrera större och mindre projekt är en annan viktig egenskap.
ÖVRIGT
Vid denna rekrytering kommer urval att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Vi tänker oss en överlappning i båda riktningarna dvs att vikariatet startar så snart som möjligt för att tillsammans med vår medarbetare få en helhet av vad tjänsten innebär. Kan även finnas chans till förlängning efter 2021-12-31.
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Stefan Eglinger
0340-881 45
Sveriges Arkitekter Andreas Lindqvist
0340-882 73
Vision Marie Gunsell
0340-881 30
Kommunal Tore Johansson
0340-882 74
Projektchef Martin Johansson
0340-881 33
avdelningschef och stadsträdgårdsmästare Liv Sonntag
0340-882 72
Kommunal Kristina Lundgren
Vision Ann-Sofi Berntsson
0340-88723
tf avdelningschef Liv Sonntag
0340-882 72
strategisk trafikplanerare Magnus Johansson
0340-886 45