OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en omtänksam person som trivs med att ta egna initiativ? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag.
Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro.
Har det här fångat ditt intresse? Då kanske du är vår nya koordinator på upphandlingsenheten!
Du som person
Som person är det viktigt att du är administrativt lagd där ordning och struktur är något som genomsyrar ditt sätt att arbeta. Du är van att självständigt ta egna initiativ till att förbättra och effektivisera administrativa arbetssätt. När det händer mycket trivs du och du är inte rädd för att ta tag i det som behöver göras. Att arbeta utifrån uppsatta mål och deadlines engagerar dig. För att lyckas i den här rollen ser vi att du är prestigelös.
Vi tror att du är en engagerad person som bryr sig om människor. Du är van att ta ansvar och egna initiativ och gillar att få saker gjorda. Du är öppen och nyfiken och uppskattar att vara en del av ett starkt team med ett gott samarbete. Och du vill utvecklas, både i ditt arbete och som person. Du trivs bra i en öppen miljö med högt i tak.
Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet.
Din roll
Som koordinator på upphandlingsenheten är din uppgift att stödja enheten och upphandlarna med löpande administrativa uppgifter. Du gör annonsering av förnyade konkurrensutsättningar och gör prisjusteringar utifrån index.
Du har koll på den gemensamma funktionsbrevlådan där du besvarar inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. Du gör uppföljning av avtalsefterlevnad som t ex stickprovskontroll av fakturor men även administrerar och informerar om avtal. Tillsammans med kollegorna är du med och upprättar styrande och stödjande dokument. Du hanterar avvikelserapportering och har hand om arkivering samt bistår i utlämnande av allmänna handlingar. Vid gemensamma möten är du ett stöd för mötesbokningar och protokollföring.
Hos oss får du möjlighet till nya ansvarsområden. Du får växa och utvecklas inom företaget, både genom kunskapsutbyte mellan kollegor och utbildningsmöjligheter.
På ÖBO tar vi också ett gemensamt ansvar för vårt samhälle och som medarbetare är du en del av det.
Dina kvalifikationer
• Du har lägst gymnasieutbildning inom ex. ekonomi/juridik/upphandling eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• Mycket god datorvana och kunskaper i Officepaketet – särskilt inom Excel där du behärskar att bearbeta statistik och upprätta tabeller och diagram.
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal som skrift.
• Meriterande är om du tidigare har arbetat i en liknande roll och har erfarenhet av inköp/upphandlingsarbete.
• Vi värdesätter om du har kunskaper inom LOU och har kännedom om offentlig verksamhet.
Anställningsform
Vikariat från 2021-10-18 (eller enligt överenskommelse) till 2022-10-16 med ev. möjlighet till förlängning.
Intresserad? Hör av dig!
Så här i semestertider har vi begränsade möjligheter att svara på dina frågor. Välkommen med din ansökan!
Emma Hjulström, teamledare upphandlarna, 070-719 43 16. Tillgänglig fr o m 9 augusti.
Sten-Inge Dellevåg, facklig representant för Vision, 019-19 42 24. Tillgänglig 12-17 juli och 26-30 juli.
Vi behöver din ansökan senast 2021-08-15. Varmt välkommen!
ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun och har närmare 23 000 lägenheter och över 1 000 kommersiella lokaler. Vill du veta mer om oss och vad vi gör? Besök obo.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ester Liljedahl, Chef ETK, VDT och Måleriservice
070-7194350
Per-Erik Friberg, Gruppledare Måleriservice
070-7194498
Marie Röjmalm, Chef Kundtjänst / Växel
019-19 42 88
Mona Liljenskog, Ordförande Vision
070-719 46 14
Bernt Andersson, Enhetschef
070-719 46 45
Hanne Andersen, Ordförande Fastighetsanställdas förbund
070-719 42 98
Lilian Hagnelius, Chef Fastighetsskötsel Centrum / Rosta / Vasa
019-19 42 14
Bengt Björndahl, Chef Projektledning
070-719 44 49
Petter Runesson, Chef Fastighetsservice
070-7194446
Åsa Medin, Chef fastighetsskötsel Varberga / Oxhagen
019-19 42 19