OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att vässa vår konkurrenskraft ytterligare och som i ett led i att värna om och utveckla våra medarbetares kompetens söker Cramo dig som vill vara vår koordinator i utbildningsfrågor inom vårt område Learning & Development.
Rollen som koordinator hos oss innebär att praktiskt koordinera och administrera våra utbildningar och event i nära samarbete med vår L&D Manager som ansvarar för det strategiska arbetet.
Dina ansvarsområden:
- Administrera interna utbildningar i vårt LMS, Talentsoft och integration med våra övriga system, utbildningskatalog mm
- Delta i den digitala utbildningsproduktionen och producera kvalitativa interna utbildningar i anpassade format; e-learning, mobile/nano-learning, streamad video, face-to-face sessioner etc
- Ta fram statistik kring utbildningsinsatser till chefer och andra intressenter
- Säkerställa uppföljning och rapportering av utbildningar som är obligatoriska
Tillsammans med vår L&D Manager kommer du även vara delaktig i övriga viktiga strategiska initiativ och HR processer, såsom Onboardingprocessen, Utvecklingssamtalsprocess, Karriärsutveckling och kompetensförsörjning, Successions- och talangarbete etc.
Är du den vi söker?
Vi tror att du är en serviceinriktad doer som trivs med att själv driva ditt arbete framåt inom ramen för tydliga mål och förväntningar. Du är erkänt duktig på att etablera och underhålla goda relationer med olika intressenter på ett professionellt sätt. Du tilltalas av att sätta dig in i en verksamhet och att utifrån en förståelse för affär och affärsnytta leverera skräddarsydda utbildnings- och utvecklingsinsatser. Liksom alla dina kollegor är du en nyckelspelare i det avseendet att du månar om att vara ett gott föredöme som medarbetare, leva vår värdegrund i vardaen och därmed bidra till vår kultur.
Kvalifikationer
- Ett par års erfarenhet av utbildningsadministration och har arbetat i ett eller flera LMS
- Mycket god datorvana och goda kunskaper i Excel
- Du är en god administratör
- Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
- Meriterande med avslutat högskole-/universitetsutbildning inom relevant område
Tjänsten är på heltid. Urval och intervjuer sker löpande.
Vad vi erbjuder dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra - alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska kompetenta medarbetare är en viktig anledning till varför vi gåt till arbetet varje dag.
Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.
Kollektivavtal: Badindustrin - Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna.
Vid frågor kontakta:
Mattias Oresved - Learning & Development Manager, HR
Tel: 076-139 95 03
Cramo grundades 1953 och är ett av Sveriges största och Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster. Tillsammans är Cramo och Boels Rental verksamma i sjutton länder. Som helhetsleverantör av maskinuthyrning hjälper vi små och stora företag i byggbranschen.
Cramo AB ingår i affärsområdet Cramo Norra Europa tillsammans med Norge, Finland, Estland, Litauen och är ett av de ledande uthyrningsföretagen i Sverige med över 90 depåer och ca 850 anställda över hela landet. Verksamheten omfattar såväl korttidsuthyrning av enstaka maskiner som totalåtaganden i större projekt, fullserviceåtaganden på flerårsavtal och outsourcinglösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Hansson
070-512 01 04
Bengt Olsson
031-748 33 18, 070 292 77 10
Anders Edlund
070-922 60 15
Robert Hortlund
070-239 20 68
Arne Andersson
036-12 37 34, 070-373 12 44
Per Tapper
070-259 70 50
Jan Norberg
070-3183610
Magnus Folkesson
070-5106797