Koordinator/Ekonomiassistent med driv och engagemang

Koordinator/Ekonomiassistent med driv och engagemang

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av administration och/eller ekonomiassistent med kund- och leverantörreskontra och är sugen på en ny utmaning? Då kan detta vara möjligheten för just dig! Vi söker nu en driven och engagerad koordinator och ekonomiassistent som tycker om högt tempo och varierade arbetsuppgifter. Detta konsultuppdrag startar så snart som möjligt och sträcker sig 6 månader fram. För rätt person kan uppdraget komma att övergå till en tillsvidareanställning direkt hos Builda. Vi kommer intervjua och sköta urval från och med v. 2, där tillsättning kommer ske så snart som möjligt. En löpande urvalsmetod tillämpas så skicka därför din ansökan så snart som möjligt!

Om tjänsten
Du kommer sitta på företagets kontor och ingå i ett mindre ekonomiteam med tre härliga kollegor bestående av två Ekonomiassistenter och en Ekonomichef. I rollen som Koordinator och ekonomiassistent har du chans att utveckla dina ekonomikunskaper med tyngdpunkt på reskontran och projektredovisning samt administrativa arbetsmoment. Du kommer att arbeta heltid under kontorstider mellan 06:45-16:00. I din tjänst kommer den administrativa delen handla bland annat om viss administration kring företagets kvalitets- och arbetsmiljöprocesser, projektadministration och sammanställningar, scanning av dokument och administrera underlag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kund- och leverantörsreskontra
• Projektredovisning och projektadministration
• Växelhantering
• Administration kring Kvalitets- och arbetsmiljöprocesser
• Behjälplig vid on/off-boardingprocess för anställda i koncernen
• Övriga administrativa uppgifter: dokumenthantering och sammanställningar

Vem är du?
Vi tror att du som söker denna tjänst är flexibel och tillmötesgående som person. Du har arbetat ca 1-4 år med reskontra och känner dig trygg i att arbeta med kontoplanen och periodiseringar. Samtidigt är du hungrig på en ny utmaning och vill samla på dig erfarenheter från ett nytt bolag. Har du arbetat i Ascendo, Fortnox eller har annan systemförståelse så ses detta som meriterande för denna tjänst. Det är också meriterande med erfarenhet av projekthantering/projektredovisning. Att ha goda kompetenser i Officepaketet och Excel ser vi som relevant kunskap, och att du obehindrat kan kommunicera i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Högskoleexamen är inte ett krav för denna tjänst men vi ser gärna att du har en gymnasie- eller YH-utbildning inom ekonomi.

Om verksamheten
Builda är en koncern med bolag inom bygg, el, vvs, hiss, ventilation, fastighetsskötsel och byggsmide. Samtliga jobbar med ledorden kommunikation, innovation och glädje. Samtliga ställer upp på deviserna "hel och ren", "ordning och reda" samt "städat och klart". Bolagen inom koncernen agerar som fristående bolag. Man konkurrensutsätter varandra på marknadsvillkor, även om man jobbar väldigt bra ihop när tillfälle ges. Styrkan med Builda är att bredden och kompetensen i de bolag som ingår i koncernen. Oavsett vilket av våra bolag man anlitar, så finns de andra kompentenserna redo när de behövs. Alla våra bolag kan lämna ramavtal och ge en helhetsservice för våra kunder.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Liknande jobb


21 november 2024