OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Beskrivning
Som koordinator/planerare i hemtjänsten har du en nyckelroll där huvudfokus i arbetet ligger på en optimalplanering av insatsbesök med kvalitet och ekonomi i fokus för en trygg och säker omsorg.
Vårt mål är att skapa moderna och värdeskapande hemtjänstcentraler för att möta de utmaningar vi står inför.
Du är en nyckelperson i nätverket runt brukaren. Vi arbetar enligt den nationella värdegrunden och har ett salutogent synsätt som är grunden i personcentrerad vård och omsorg. Vi utgår därmed från ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att tillvarata individens resurser och se till det friska hos varje brukare. Brukarna ska ha ett meningsfullt liv, där de är delaktiga och har inflytande. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i en spännande miljö där du kan göra skillnad.
Arbetsuppgifter
Som koordinator kommer du arbeta mot en hemtjänstenhet, där du är en nyckelperson som arbetar strategiskt och strukturerat för att nå de gemensamma målen med fokus på den lång- och kortsiktiga resursplaneringen.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Ansvara för den dagliga planeringen av hemtjänstinsatser till våra brukare, resursplanering och schemaläggning.
- Ha kontakt med flera olika professioner, brukare och anhöriga för att uppnå god kvalitativ omvårdnad där brukarens bästa är i fokus.
- Ha ett nära samarbete med chefen för enheten avseende ekonomisk uppföljning men också verksamhetens kvalitet- och utvecklingsarbete.
- Ihop med chef bevaka bemanningsbehovet på enheten för att kort-och långsiktiga optimera bemanningen.
- Bemanningsplanerna vikarier vid korttidsfrånvaro samt efter verksamhetens behov.
Arbetstiderna är förlagt dagtid, måndag - fredag, vi tillämpar flextid.
Kvalifikationer
Hemtjänst är en föränderlig verksamhet där den ena dagen inte är den andra lik, därför behöver du vara flexibel och öppen för snabba lösningar.
Vi söker dig som är lyhörd och relationsskapande i ditt arbete. Du behöver ha lätt för att kommunicera med olika professioner i olika forum för att koordinera insatser kring brukare och med det uppnå en god omvårdnad. Du behöver kunna arbeta strategiskt, strukturerat och med gott samarbete för att bibehålla lugn i stressade situationer och för att kunna lösa plötsligt uppkomna problem på ett bra sätt.
Vi söker dig som har:
- Godkänd gymnasieutbildning
- Tidigare erfarenhet från en administrativ roll som krävt att du behövt överblicka och koordinera olika uppgifter, information och/eller system.
- Tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering.
- Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift.
- God datorvana samt lätt för att lära dig nya system.
- Kunskap inom systemen Multi Access/TimeCare, TES, Treserva, Phoniro och Samsa samt har tidigare arbetat med dessa i kombination.
Det är även meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat inom vård och omsorg, har ekonomisk utbildning och erfarenhet av att leda utan att vara chef. Önskvärt med körkort men detta är inget krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.