OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande och omväxlande tjänst i en internationell miljö? Tjänsten som Customer Support innebär mycket kundkontakt och eget initiativtagande för att leverera förstklassig service till företagets kunder. Om du vill arbeta i ett expansivt och spännande företag kan detta vara något för dig!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en person till Customer Support. Vår kund är ett företag verksam inom transportbranschen erbjuder transport av tids- och temperaturkänsliga försändelser. I rollen som Customer Support kommer du att koordinera företagets försändelser och ha daglig kontakt med kunder och leverantörer. Rollen kräver noggrannhet, eget initiativtagande och ett starkt kundfokus i en internationell miljö.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:
- Hantera och ansvara över att förendelser når mottagaren i tid
- Arbeta med import/export
- Ansvara för att det interna rapporteringssystemet uppdateras
VI SÖKER DIG SOM
Har intresse för att arbeta i en koordinerande roll med mycket kund- och leverantörskontakt. Vi ser gärna att du har arbetat i en serviceinriktad roll tidigare.
Efterfrågade specifika kompetenser:
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
- B-körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen och arbetat i en internationell organisation. Vidare är det önskvärt om du behärskar flera språk då det är en internationell organisation men det är inget krav.
Som person är du organiserad, strukturerad och kommunikativ i både tal och skrift. Vidare är du en initiativrik person som får saker och ting att hända och som dessutom kan ge kunderna det lilla extra! Du som söker är även social och serviceminded då arbetet kräver daglig kundkontakt.
FRÅGOR?
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stn04@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Föräldravikariat 1,5 år
UPPSKATTAD ARBETSTID: Skift enligt schema samt beredskap (helgarbete var 6:e vecka)
PLATS: Märsta/Arlandastad
URVAL: Sker löpande
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
INFORMATION OM UPPDRAGET
Företaget är verksam över hela världen och har idag globalt ca 3000 anställda. Företaget erbjuder transport av tids- och temperaturkänsliga försändelser, dygnet runt och året om. Vår kund finns idag i lite drygt 50 länder med sammanlagt 150 helägda kontor varav företagets huvudkontor ligger i USA.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl