OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en serviceinriktad och duktig administratör som är på jakt efter ett varierande arbete inom försäkring, service och försäljning? Motiveras du av möjligheten att växa i ett företag med hög laganda och en drivande prestationskultur? Då ska du söka tjänsten på Säkra som koordinerande försäkringsadministratör!
Arbetsuppgifter
Säkra växer och söker nu en driven, relationsskapande och affärsmässig försäkringsadministratör inom sakförsäkring till Säkra Koncept, ett bolag inom Säkrakoncernen. Som försäkringsadministratör kommer du ha en koordinerade och stöttande roll där du är din chefs högra hand. Det dagliga arbetet kommer främst vara en administrativ tjänst inom sakförsäkring som senare kommer gå mot kundkontakt samt merförsäljning av Säkras befintliga koncept och gruppavtal. I rollen kommer du att arbeta med administration och support inom en mängd olika försäkringskoncept. I den administrativa processen arbetar du nära förmedlarna, produktägarna, våra kunder och försäkringsbolag och ingår i ett team på 13 personer som både arbetar som förmedlare och som administratörer. Du kommer även hjälpa chefen i det dagliga arbetet och koordinera för att underlätta på avdelningen.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Kvalificerad administration kring både nyteckning och förnyelser i våra koncept
• Daglig kontakt med försäkringsgivare kring kundärenden och förnyelser
• Daglig kontakt med kunder via mail och telefon
• Projektdeltagande inom produktutveckling, skadeförebyggande och andra kundaktiviteter
Personprofil
Vi söker dig som är ambitiös, engagerad och har ett stort driv där du vill ge kunder och kollegor bästa möjliga service. Du gillar att ha många bollar i luften och trivs i en administrativ roll där merförsäljning är en viktig del. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom försäljning, administration och kundservice samt är van vid att bygga långvariga relationer med kunder. Vi ser även att du gillar att stötta dina kollegor och chefer i det vardagliga arbetet och att du senare kan ta ansvar och växa in i en ledande roll.
Det är meriterande om du:
• Har tidigare erfarenhet inom sälj och försäkring
• Har en akademisk bakgrund
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Vardagar, kontorstider
Plats: Sturegatan 15, Stockholm
Uppdraget är en rekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Säkra. I denna rekrytering samarbetar Säkra med PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på filip.lundstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Företagspresentation
Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.
Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 60 kontor över hela Sverige och som med sina 350 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkra är inte som alla andra bolag i branschen. Vi söker oss gärna andra vägar för att få nya perspektiv på hur våra produkter och tjänster ska kunna utvecklas på ett modernt och spännande sätt. Detta gäller såväl produktinnehåll, arbetsmetoder och interaktion med kunder för att skapa unika kundupplevelser.
Du kommer till en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i åtanke och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till Säkras stora förmedlarnätverk har skapat förtroende hos våra kunder i över 35 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg