OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dun & Bradstreet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Dun & Bradstreet hjälper kunder och partners att växa och frodas genom kraften i data, analys och datadrivna lösningar. Dun & Bradstreet har fler än 6 000 anställda runt om i världen som är dedikerade och vägleds av viktiga värderingar, vilket gör företaget till en etablerad ledare inom affärsbeslutsdata och analytiska insikter. Deras data och insikter är värdefulla i alla faser av en affärslivscykel oavsett ekonomisk miljö. Varje dag hittar de nya sätt att stärka en prisbelönt kultur och påskynda kreativitet, innovation och tillväxt. Dun & Bradstreets syfte är att hjälpa kunder att förbättra sina affärers prestanda med hjälp av deras molntjänst och Live Business Identity.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Customer Service Specialist ingår du i teamet Customer Service 2nd Line Sverige inom Nordic Customer Operations. Din primära arbetsuppgift är utredningar där du arbetar med komplexa supportärenden. Som Customer Service Specialist bidrar du till att ge förstklassig service för Dun & Bradstreets kunder inom Norden. Du kommer att undersöka att Dun & Bradstreets kreditupplysningsregister är korrekt och av hög kvalitet. Du kommer även att arbeta med att utreda frågor som rör kreditupplysningar och personuppgifter. Vidare arbetar du mot överenskomna mål med ansvar för resultat, där du självständigt följer upp och styr dina aktiviteter i linje med ditt teams mål. Det kommer att vara av stor vikt att du har förmåga att bygga nätverk med kunder såväl som med interna kollegor inom försäljning, IT, data och juridik. Uppdraget passar dig som har lätt för att skapa en helhetsförståelse för ett problem och som har en god förmåga att ta hänsyn till risk och efterlevnad i beslutfattande.
• Undersöka ärenden relaterade till kreditupplysningsregister
• Se till att uppgifterna i företagets kreditupplysningsregister är korrekta
• Undersöka frågor relaterade till användning av kreditinformation och personuppgifter
• Kommunicera med kunder på ett professionellt och kundcentrerat sätt
• Vara delaktig i kvalitets- och förbättringsarbete för att stödja vidareutveckling
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tekniskt intresse
• God dator- och systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Meriterande med tidigare erfarenhet av arbete med support i någon av följande branscher; bank, finans, försäkring, telecom, tech, fastighet eller juridik
Du är bekväm med att läsa lagtexter och kommunicera med statliga myndigheter. Det är mycket meriterande om du har fördjupade kunskaper om kreditupplysningslagen (Kreditupplysningslagen) och det är även meriterande om du har kunskap om den allmänna dataskyddslagen (GDPR). Som person är du service- och kvalitetsinriktad i ditt sätt att arbeta. Du har lätt för dig att planera din dag och har en god förmåga att prioritera uppgifter. Du kan tänka kritiskt och har lätt för att dra slutsatser utifrån en stor mängd data. Du gillar att utmanas av olika typer av problem och har en god problemlösningsförmåga.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Stockholm, Solna, heltid, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, kundsupport, customer service, customer support, kundkoordinator, telefon, dator, mejl, administration, customer service specialist, juridik, GDPR
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund