Kopia av Kundservicemedarbetare / kundtjänst till Ryds Bilglas

Kopia av Kundservicemedarbetare / kundtjänst till Ryds Bilglas

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag/vikariat via Bravura på heltid som vara i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Ryds Bilglas. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag verksamt över hela Sverige, med fler än 150 verkstäder och ca 450 anställda. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group AB. Med närhet till kunden, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper Cary Group kunden att göra enkla och hållbara val. Cary Groups resa startade med Ryds Bilglas och idag har de kunder i hela Europa, med flera kända och framgångsrika varumärken. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm. I Västerås sitter deras kundtjänst med ett 20-tal medarbetare, de erbjuder en familjär arbetsplats med lättsamma och härliga kollegor.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att hantera inkommande ärenden från kunder via telefon, mail och chatt. De främsta arbetsuppgifterna är att besvara prisfrågor och boka in kunder för åtgärd av glasskada. Du ansvarar för att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Därtill är du i nära kontakt med försäkringsbolag. Även merförsäljning ingår i tjänsten, där du arbetar med att informera kunderna om bra lösningar kopplat till deras ärende.

Initialt erbjuds du en introduktionsutbildning för att skapa förståelse för företagets kvalitet och arbetssätt. Arbetstiderna är rullande schema vardagar: 07:00-16:00, 07:30-16:30, 08:00-17:00, 08.30-17.30 eller 09:00-18:00.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasialutbildning
• God system datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Erfarenhet från en kundorienterad roll är meriterande

Vi tror att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att du ska trivas i rollen och lyckas med arbetet söker vi dig som är noggrann. Du håller en hög kvalitet och struktur i ditt arbete och kan arbeta både självständigt och i team. Du tar egna initiativ i arbetet och gillar förändring och en miljö med högt tempo med många varierande uppgifter. Arbetet är säsongsbetonat och kan tidvis vara stressigt. Vi värdesätter förmågan att hantera en stressig situation men samtidigt hålla hög kvalitet mot kund.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Västerås
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, Service, västerås, bilglas, kundservicemedarbetare, team, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024