Kopia av Sommarjobb inom kundsupport / orderadministration

Kopia av Sommarjobb inom kundsupport / orderadministration

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Omya.

Uppdraget är på heltid och sträcker sig från 1 juni till 30 september. Under september månad är det önskvärt om du har möjlighet att fortsätta arbeta deltid (ca 16–20 timmar/veckan), alternativt heltid under en period, för att täcka upp för personal som har lite senare semester. Arbetstiderna under sommaren är från 08:00-16:00 med 50 minuters lunch. Du förväntas kunna arbeta heltid under hela perioden, men har du planerad semester eller ledighet går det självklart att lösa för rätt person. Detta är ett sommarvikariat, men det finns chans att det kan leda till ytterligare deltidsarbete eller vikariat vid behov.

Om företaget:

Omya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral – främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit – och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Paper & Board, Polymers, Consumer Goods, Envitonmental Solutions. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 9000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder. Omyas verksamhet i Sverige består av Omya AB, Gåsgruvan Kalcit AB och Björka Mineral AB.

För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. De flyttar in i nya fräscha lokaler i centrala Malmö vid Södertull. På kontoret käkas det ofta frukost tillsammans med de olika avdelningarna och det är en väldigt familjär känsla, trots storleken.

Arbetsuppgifter:

På kundsupporten blir du en nyckelspelare i att leverera högsta service till Omyas kunder, framförallt på den Nordiska marknaden. Du kommer arbeta dagligen med kundkontakt och orderadministration och hanterar hela flödet från det att en order kommer in och registreras i SAP, bokning av transport och koordinering internt, till att sköta faktureringen vid upphämtning av gods från lager och fabriker. Du blir del av ett härligt team på 11 personer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Vi söker dig som är i slutet av din utbildning och söker en möjlighet att få meriterande erfarenhet inom logistik, service och administration. Du drivs av att få utvecklas, trivs i en roll med många kontaktytor och högt tempo och ser detta som det perfekta sommarjobbet. För att vara aktuell för tjänsten ser vi även att du:

• Har läst minst 2 år på högskola eller universitet, med fördel inom transport, logistik, ekonomi eller service management
• Har erfarenhet av att arbeta inom service, logistik eller administration
• Har en god datorvana och är inte rädd för att använda telefonen som arbetsverktyg
• Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av affärssystemet SAP eller liknande system
• Meriterande med förståelse för danska eller norska, då viss mailkontakt kan ske på dessa språk

Som person tar du stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, skapa struktur för dig själv och kan arbeta i ett högt tempo. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp.

Övrig information:

Start: Början av juni
Plats: Centrala Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: sommarjobb, orderadministration, kundsupport, kundtjänst, service, admin, order, logistik, transport, heltid, deltid, sommar, Malmö, SAP

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


29 november 2024

Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024