OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Grundsärskolan Mockasinen bedriver skolverksamhet för elever med flerfunktionsvariation.
Verksamheten har i dagsläget 35 elever som läser enligt kursplan för ämnesområden. Verksamheten är lokalevakuerad till anpassade lokaler på Lingvägen i Hökarängen under ombyggnationstid för ordinarie lokaler (ca 2 år).
Arbetsbeskrivning
Vi söker en pedagog/klasslärare som förutom undervisning kommer ansvara för planering, utförande och undervisning, vilket utformas i samråd med klassteamet. Du är lyhörd för elevernas individuella förutsättningar och behov och arbetar för att utveckla åtgärder gällande undervisningen. Du kommer som klasslärare vara ansvarig för 5-6 elever (tidig utvecklingsnivå med stort behov av omvårdnad) och bära det övergripande ansvaret för dessa elevers kunskapsutveckling. I teamet finns elever med flerfunktionsnedsättning på mycket tidig utvecklingsnivå, där en stor del omsorg/omvårdnad ingår. Förmåga till samarbete i team med lösningsfokusering krävs för arbetet och du har vana av samarbete med elevassistenter gällande arbetssätt och elevernas undervisning utifrån LGR 11. Du leder och organiserar ditt arbete så att en trygg lärandemiljö skapas och har en god bedömnings- och anpassningsförmåga. Du ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny kunskap. Ett nära samarbete med övriga lärarkollegor finns inom verksamhetens uppbyggnad och struktur.
Vi lägger särskilt stor vikt vid erfarenhet av arbete med elever på tidig utvecklingsnivå med stort omvårdnadsbehov samt personlig lämplighet och stor förmåga till samarbete med samtliga funktioner i nätverket runt eleverna.
Kvalifikationer
Kvalifikationer
Förskollärare/Speciallärare/specialpedagog med behörighet att undervisa i grundsärskolans ämnesområden. Du har erfarenhet av arbete inom grundsärskola med flera olika elevgrupper och då särskilt erfarenhet av arbete med elever med flerfunktionsvariationer och stort omvårdnadsbehov.
Då vi arbetar efter ett eget systematiskt uppbyggt system, där dokumentation ingår, krävs det att du har ett strukturerat, systematiskt och organiserat arbetssätt. Du är tydlig, ödmjuk och rak i din kommunikation. Är trygg, stresstålig, flexibel och har en god förmåga att motivera andra, såväl elever som elevassistenter. Du har en drivkraft i att skapa engagemang och delaktighet och tar ett stort eget ansvar för ditt arbete. Som speciallärare/specialpedagog leder du undervisningen samt arbetar direkt med elever i undervisningssituationer. Att du använder digital teknik som en naturlig del i undervisningen är en självklarhet. Erfarenhet av AKK är meriterande, liksom erfarenhet och kunskap om tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet.
Vi söker en pedagog/klasslärare som förutom undervisning kommer ansvara för planering, utförande och undervisning, vilket utformas i samråd med klassteamet. Du är lyhörd för elevernas individuella förutsättningar och behov och arbetar för att utveckla åtgärder gällande undervisningen. Du kommer som klasslärare vara ansvarig för 5-6 elever och ha det övergripande ansvaret för dessa elevers kunskapsutveckling. I teamet finns elever med flerfunktionsnedsättning på mycket tidig utvecklingsnivå, där en stor del omsorg/omvårdnad ingår. Förmåga till samarbete i team med lösningsfokusering krävs för arbetet och du har vana av samarbete med elevassistenter gällande arbetssätt och elevernas undervisning utifrån LGR 11. Du leder och organiserar ditt arbete så att en trygg lärandemiljö skapas och har en god bedömnings- och anpassningsförmåga. Du ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny kunskap. Ett nära samarbete med övriga lärarkollegor finns inom verksamhetens uppbyggnad och struktur.
Kvalifikationer
Förskollärare/Speciallärare/specialpedagog med behörighet att undervisa i grundsärskolans ämnesområden. Du har erfarenhet av arbete inom grundsärskola med flera olika elevgrupper och särskilt erfarenhet av arbete med elever på tidig utvecklingsnivå med stort omvårdnadsbehov och flerfunktionsvariationer.
Då vi arbetar efter ett eget systematiskt uppbyggt system, där dokumentation ingår, krävs det att du har ett strukturerat, systematiskt och organiserat arbetssätt. Du är tydlig, ödmjuk och rak i din kommunikation. Är trygg, stresstålig, flexibel och har en god förmåga att motivera andra, såväl elever som elevassistenter. Du har en drivkraft i att skapa engagemang och delaktighet och tar ett stort eget ansvar för ditt arbete. Som speciallärare/specialpedagog leder du undervisningen samt arbetar direkt med elever i undervisningssituationer. Att du använder digital teknik som en naturlig del i undervisningen är en självklarhet. Erfarenhet av AKK är meriterande, liksom erfarenhet och kunskap om tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel