Kopparberg - Operativ Chef

Arbetsbeskrivning

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, interim management, omställning och jobbcoachning. Vi har hjälpt stora och små företag, i glesbygd och i storstan sedan 1996. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Vi har mer än 10 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens! Beskrivning: Vi söker för kunds räkning en operativ chef till ett mycket expansivt finansbolag. Företagets huvudinriktning är factoring och inkassoverksamhet. Företaget[befinner sig i en utvecklingsfas och behöver därför rekrytera en operativ chef som kommer fungera som ett led mellan VD och den övriga personalen. Tjänsten är en hyrrekrytering som övergår[till en fast tjänst hos kunden efter 6 månader. Målet med en aktuella rollen är: . Implementera ledningens beslut i verksamheten . Leda och utveckla verksamhetens personalgrupper och team . Säkerställa verksamhetens lönsamhet genom effektivt ledarskap . Implementera och underhålla en hög kundservice . Utveckla och effektivisera ledningen av den operativa verksamheten inklusive riskhantering Exempel på arbetsuppgifter är: . Säkerställa att personalen följer de uppsatta målen . Regelbundet följa upp de olika gruppernas arbete . Att leda och utveckla personalgruppen för att uppnå uppsatta mål för både verksamheten och individen . Underhålla kundkontakter genom telefon och personliga möten . Att vara en länk mellan ledningen och personalen för att demonstrera och implementera företagets kärnvärden . Säkerställa att policys och arbetssätt efterföljs för att skydda alla finansieringsbeslut . Ha en förståelse för företagets lokala och globala strategi och använda den som bas i sitt beslutsfattande Kvalifikationer: Du som söker bör ha en utbildning som civilekonom eller motsvarande. Du har ett par års arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenheter av personalarbete. Meriterande är tidigare erfarenheter av affärsmässiga kundrelationer. Tidigare erfarenheter av inkasso och factoring är önskvärda. Övriga efterfrågade kompetenser är: . God kommunikativ förmåga . Bra på att bygga relationer . Goda kunskaper i strategiskt och långsiktigt kundarbete (KAM) . Goda kunskaper i kundbearbetning och kundservice . Goda kunskaper i att lyssna, tolka och analysera information . Ha en god förståelse för både kundens behov och den egna personalens behov . Duktig problemlösare . Van beslutsfattare som tar ansvar för sina egna och personalens handlingar . Uppmärksamhet på detaljer . God organisationsförmåga och duktig på att prioritera arbetsuppgifterna . Använder sig av och utvecklar företagets kunskap om produkter, processer och risker Anställningsform: Visstid Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetstid och lön: Dagtid/Fast lön Övrig information: Tjänsten är en hyrrekrytering som övergår[till en fast tjänst hos kunden efter 6 månader Urval och intervjuer sker löpande Välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 9 december 2010
  • Ansök senast: 17 januari 2011

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023