OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del i vårt kommunikationsteam med uppdraget att utveckla vår kommunikation och stärka vårt varumärke? Har du ett intresse för att spetsa digitala kanaler utifrån användarupplevelse och tillgänglighet?
Sök tjänsten som kommunikatör hos oss på Kopparstaden!
Jobbet som kommunikatör
I den här rollen kommer du att växla mellan att arbeta strategiskt och operativt. Strategiskt genom att tillsammans med övriga i kommunikationsteamet ta fram övergripande strategier och planer för vår interna och externa kommunikation. Operativt kommer du att arbeta med hela kommunikationsprocessen från att lyssna in och analysera behov, till utformning av strategi, val av kanaler, produktion, genomförande och uppföljning.
Du kommer arbeta med flera aktiviteter parallellt som varierar i omfattning och tid. Det kan vara allt från större kampanjer som pågår under flera månader såsom lansering av en nybyggnation till mindre informationsinsatser med hyresgäster på en specifik adress som målgrupp.
Exempel på arbetsuppgifter:
analysera behov, planera, producera och utvärdera kommunikationsinsatser på egen hand eller tillsammans med kollegor/extern part.
ansvara för användarvänligheten, uppföljning samt utveckling av våra kommunikationskanaler. Idag består de av vår hyresgästtidning BO, kopparstaden.se, sociala medier (Facebook, Instagram, LinkedIn och YouTube) och vårt intranät, samt ett antal andra digitala plattformar och verktyg.
ta fram strategier och planer för våra kommunikationsinsatser.
producera material som tex annonser, broschyrer och texter utifrån målgrupp.
stötta och fungera som bollplank till organisationen i kommunikationsfrågor samt fungera som sakkunnig i projekt.
genomföra omvärldsbevakning inom kommunikationsområdet.
Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du är relationsskapande, kommunikativ, lyhörd och tycker om att samarbeta med andra.
Organisatoriskt tillhör tjänsten vår marknadsavdelning. Du arbetar i grupp med tre medarbetare och du rapporterar till vår marknads- och uthyrningschef.
Din kompetens och dina förmågor
Du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring/kommunikation samt några års erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation.
Du har erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler med fokus på webb och sociala medier.
Du har erfarenhet av att målgruppsanpassa innehåll till olika kanaler, digitala såväl som traditionella.
Du är en duktig skribent och van att arbeta i Adobe CC, Office 365, och CMS verktyg som Site Vision och Wordpress.
Har du erfarenhet av att driva en redaktion, arbete utifrån användarupplevelse, tillgänglighetsanpassning och sökordsoptimering i digitala kanaler eller UX-design så är det meriterande. Även erfarenhet av att arbeta med AI som verktyg är meriterande.
Om dig
Som person är du trygg i dig själv och i din roll som kommunikatör. Du arbetar strukturerat och driver arbetet framåt, samtidigt som du är flexibel och kan prioritera om utifrån behov. Du är nyfiken på digitala trender och hur man kan använda dessa för att stärka varumärke och kommunikation.
Vi ser att du som person tilltalas av Kopparstadens affärsplan och värdegrund samt allmännyttans uppdrag, då dessa utgör en grund i kommunikationsarbetet. På vår webbplats kopparstaden.se hittar du Affärsplan 2022 - 2026 där du kan läsa mer.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering på Kopparstadens huvudkontor i Falun.
Vi har valt rekryteringsförfarande och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag eller rekryteringsföretag.
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 1 september. Urval sker löpande.
Kontakter
Marknad- och uthyrningschef Anna Timander 023-458 21, anna.timander@kopparstaden.se
HR-generalist Erika Blixt 023-458 63, erika.blixt@kopparstaden.se