OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att möta användare samt ge god service? Har du god IT-förståelse med erfarenhet som supporttekniker onsite och innehar körkort samt tillgång till bil? Då är du förmodligen helt rätt profil!
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Ort: Göteborg - jobb kan förekomma i olika varuhus
Uppdragslängd: Preliminärt från mitten av januari till i slutet av april
Arbetsbeskrivning:
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund, i deras varuhus.
I rollen som supporttekniker onsite får du arbeta med att ta över ärenden som inkommit till 1st-line centralt. I din roll ska du vara behjälplig med allt från problem på användare/klient-nivå till att beställa hårdvara (såsom datorer, telefoner, skärmar, skrivare etc.). Viss förflyttning av exempelvis hårdvara som säljdiskar kan förekomma. Life Cycle Management och löpande kontroll av vad som behövs bytas ut kring hårdvara ingår också i dina arbetsuppgifter som supporttekniker onsite, vilket innebär att du behöver vara behjälplig mot beställare centralt som arbetar med inköp och budget.
Vem är du?
Vi ser att du är en kommunikativ och teknisk person som har lätt för att lära dig nytt. Vi ser att du är en tekniker med bra koll på IT, nätverk, skrivare, datorer samt de vanliga miljöerna och applikationerna inom Windows. Det är framförallt viktigt att du har lätt för att arbeta i en kundmiljö där du stundtals kan få frågor och behöva vägleda företagets kunder till rätt avdelning. Du är en del av kundens upplevelse och behöver därför följa de värderingar som finns på plats. Du är en händig "doer" med fötterna på jorden, social och utåtriktad. Vidare har du också:
* Minst 6 månaders vana av arbete inom teknisk tekniker onsite
* Flytande kunskaper i såväl det svenska som engelska språket, i tal och skrift
* Körkort
* Tillgång till bil
* Erfarenhet av att ha jobbat i en ITIL-miljö sedan tidigare
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com
Nyckelord: Onsite support, Kundservice, Life cycle management, #Jobbjustnu
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson