Kortare uppdrag - Redovisningsekonom med kundkontakt

Kortare uppdrag - Redovisningsekonom med kundkontakt

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning redovisningsekonomer till konsultuppdrag på ca 2-3 månader med start omgående. Har du ett intresse för ekonomi, erfarenhet inom redovisning och bokslut samt är en kundorienterad person? Ansök idag!
Vi arbetar löpande med urvalet i denna process!
Om uppdraget
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet och ha daglig kontakt med dina kunder. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera. Du kommer bland annat hjälpa dina kunder med dagliga ekonomiska rutiner, löpande redovisning, avstämningar och bokslut.
Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget. Då du har många kontaktytor är det viktigt att du känner dig bekväm i att kommunicera både med e-post, via telefon och i möten.
Din profil
I detta uppdrag har du som allra minst en ekonomiutbildning från gymnasiet, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Kanske har du även utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.
Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar, avstämningar och generellt bokslutsarbete. Du är en kommunikativ person som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du har lätt för att hantera och arbeta i olika system.
Krav för rollen
Förståelse för resultat- och balansräkning, redovisning och bokslut
Arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alt eftergymnasial ekonomiutbildning (högskola, YH, universitet)
Gymnasieutbildning inom ekonomi
God datorvana och kunskap i Officepaketet

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid. Tidsbegränsat uppdrag på ca 2-3 månader.
Uppdragsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kunden
Ort: Du kan antingen utgå från kontoret i Sundsvall, Stockholm, Malmö eller Uppsala. Möjlighet till distansarbete finns
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu samt Ida Mossnelid via 076-006 62 95 eller ida@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2024
  • Ansök senast: 8 december 2024

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024