OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.
ARBETSUPPGIFTER
Som chef för kostenheten får du ett fritt och stimulerande arbete med övergripande verksamhets-, ekonomi-, personal-, och arbetsmiljöansvar för kostenhetens alla 17 tillagnings- och 23 mottagningskök. Till din hjälp får du 60 kockar, som i sin tur leds av två härliga kökschefer, en vass kostekonom och en legitimerad dietist. Kostenheten omsätter 43 Mkr och är en köp- och säljfinansierad verksamhet.
Kostenheten är en välskött organisation med ordning och reda i ekonomin. Du får leda arbetet med att utveckla och förbättra vår redan goda mat och göra den ännu bättre. I uppdraget ingår även att vara kostenhetens ansikte utåt och utveckla samarbetet med våra kunder. Därför är det viktigt att ha branschkännedom och veta vad som är på gång ute i landet.
Kostchefen deltar i upphandlingsärenden som rör verksamheten, särskilt i livsmedelsupphandlingen, där vår ambition är att utveckla samarbetet med lokala producenter i syfte att minska klimatpåverkan för en hållbar utveckling.
En av de viktigaste arbetsuppgifterna är att stötta och handleda kökscheferna i deras arbete eftersom de sköter den dagliga driften. Du kommer som ny chef i Kramfors kommun genomgå ett chefsprogram som en del av din introduktion.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad kostekonom eller kostvetare och som har erfarenhet av att vara chef i en politisk styrd organisation. Du har bred kunskap i kostfrågor för att kunna hantera olika behov hos olika kundgrupper; förskola, skola och äldreomsorg. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra förvaltningar, vilket ställer krav på god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du kan även arbeta självständigt, ta egna initiativ och organisera ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är förtroendegivande, prestigelös, stabil, du tycker om att arbeta med människor och du har stort mått av personlig mognad.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137