OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sodexo AB söker till vårt uppdrag med samordnade FM-tjänster i Östergötland dig som är kostekonom/legitimerad dietist.
På uppdraget utför vi tjänster som leverans av patientkost, drift av restaurang, logistiktjänster, städ, reception mm
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av vår kundtjänst där du ansvarar för alla frågor kring patientmåltider och fungerar som länken mellan vårdavdelningarna/patienterna och köket.
Arbetet innefattar att tillsammans med vår centrala organisation planera menyer, kost- och näringsvärdesberäkningar av måltider/recept och menyer till patientmåltider inkl specialkoster enl. gällande rekommendationer samt i samråd med sjukhusets önskemål och specifika behov. Du kommer att arbeta i kostdataprogrammet AIVO.
Du kommer också att arbeta med fakturering och andra administrativa arbetsuppgifter.
I arbetet ingår även att hålla i utbildningar för kostpersonal och vårdpersonal kring kost och näring, AIVO och specialkoster.
Kvalifikationer/krav
• Kostekonom eller Dietistexamen med legitimation, motsvarande 180 hp
• Arbetslivserfarenhet inom storköksverksamhet alternativt måltidsproduktion inom sjukhusmiljö
• Erfarenhet av att arbeta i kostdatasystem med att näringsvärdesberäkna, utforma recept, planera menyer etc
• Vara uppdaterad och följa "Näring för god vård och omsorg", Socialstyrelsen samt Livsmedelsverkets rekommendationer
• God kommunikativ förmåga, såväl muntlig som skriftlig i svenska och gärna engelska
• PC-vana och vana att arbeta i administrativa system
• B-körkort då det förekommer resor i tjänsten
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarsfull, serviceinriktad, noggrann och intiativrik.
Du ska ha förmågan att alltid sätta patienten främst.
Om du är rätt person kan vi erbjuda dig
Ett stimulerande och utmanande arbete med många möjligheter att utvecklas.
Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidareanställning 100%, provanställning tillämpas
Dagtid
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta
Platschef Gunilla Ekfeldt tel 08-57883223, mail gunilla.ekfeldt@sodexo.com
Din ansökan vill vi ha senast den 22 januari 2017.
Välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev snarast då urval och intervjuer sker löpande
Ansökan kan endast göras via vår hemsida
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp.
I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,