OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alingsås är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås har en central roll i Västsveriges utveckling och satsar på hållbarhet och livskvalitet i hela kommunen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är sakkunnig och har förmåga att ta ledningen i utvecklingen av kostfrågor till kostenheten som är under uppbyggnad. Vi vill att du vidareutvecklar konceptet tillsammans med leverantör och kund. Tjänsten innebär att; -Ha en stödjande funktion för vård och äldreomsorgen -Vara kommunens representant gentemot leverantören och föredra kostärenden. -Ta fram statistikunderlag samt kostdata -Svara för avtalsuppföljning och avtalsvård, beställning av specialkoster, kvalitetskontroll, uppföljning av planerad matsedel m.m. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad kostekonom eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med ovanstående frågor är meriterande, i synnerhet inom äldreomsorgen. Grundläggande datavana är ett krav. Det är viktigt att du har ett brinnande intresse för frågorna, är förändringsbenägen och inte rädd för att tänka i nya banor. Du behöver ha ett utpräglat kundfokus, en god samarbetsförmåga och vara lyhörd för kundens behov. En förutsättning för att lyckas är att du är kommunikativ.