OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GöteborgsOperan invigdes hösten 1994 och är ett av världens modernaste operahus. Vi arbetar med en bred reportoar av opera, balett, operett och musikal. Under senare tid har vi rönt stora framgångar både i Sverige och internationellt. GöteborgsOperan AB, som även har ansvaret för den regionala musikverksamheten, är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen. Göteborgsoperan har c a 500 årsanställda och ett stort antal korttidsanställda. Totalt ges per år ca 250 föreställningar på Stora och Lilla scenen och i regionen c a 150. Vi omsätter c a 340 miljoner kronor.
KOSTYMCHEF
Beskrivning av arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår att planera och samordna avdelningens resurser, både personellt och materiellt, med eget budgetansvar. Arbetet sker i projektform med mycket exakta tidsramar.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi förutsätter att Du
- har goda ledaregenskaper
- har arbetat med kostymtillverkning i en ledande befattning
- är en god organisatör med sinne för planering och ekonomiska frågor.
- har god social förmåga då tjänsten innebär omfattande kontakter.
- behärskar engelska i tal och skrift.
Vi värdesätter Din förmåga att delegera och utveckla. Flexibilitet, lyhördhet och stor servicekänsla är andra kvaliteter Du besitter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Lundberg, Verkstadschef
031-108123
Katarina Grönberg, HR-specialist
031-108065
Lisbeth Kinberg Isaksson, Chef Kostym/Mask/Peruk
031-108229
Katarina Grönberg, HR Specialist
031-108065
Tord Gustafsson, ordförande GöteborgsOperan
0703-72 17 44
Lotta Dellback, HR-strateg, Koncernkontoret
0739-17 80 09