OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt nya jobb
Som digital marknadsförare på Kraftringens Marknadsavdelning kommer du att arbeta med att optimera den digitala kundupplevelsen och marknadsföringen baserat på datadrivna insikter.
Jobbet kommer att spänna över taktiska och operativa uppgifter, så vi behöver en ny kollega med stark ”doer-personlighet”. Du kommer att arbeta med alla våra digitala kanaler, delta i vårt sök- och webboptimeringsarbete, utvärdera betald trafik, utföra analyser av trafik och användarbeteende. I vardagen kommer du även att göra löpande uppdateringar i sociala medier, göra e-postutskick och uppdatera webbplatsen till exempel.
Ditt arbete med att utveckla och genomföra vår digitala marknadsföringsstrategi syftar till att öka nöjdhet, lojalitet och återköpsbenägenhet hos våra kunder såväl som att stötta merförsäljning och nykundsbearbetning.
Du kommer att ha många olika samarbetspartners både bland dina kollegor inom Marknad & Kundupplevelse, IT och även i andra delar av organisationen.
Placering är på huvudkontoret i Lund när restriktionerna lättar. Du rapporterar till marknadschefen. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år.
Vi söker dig som
För att nå framgång i rollen använder du din nyfikenhet på de senaste digitala trenderna och möjligheterna. Du behöver ha hög ambitionsnivå, vara driven och självgående, samt visa mod, ansvar och engagemang i ditt dagliga arbete för att leverera hög kvalitet inom deadline. Du behöver vara flexibel för att ibland kunna lösa snabba uppdrag.
Med din starka vilja att nå resultat och uppsatta mål skapar du förutsättningar för engagemang och delaktighet för de personer du samarbetar med. Vi tror att du har lätt för att både bygga relationer och kommunicera. Kvalitet, lönsamhet, affärsmässighet och nöjda kunder är ledord för dig. Vi tror att du trivs med att arbeta hands on och lära genom att testa nya.
Du har en relevant eftergymnasialutbildning inom exempelvis marknadsföring, IT, e-handel eller liknande. För att kunna ta dig an arbetsuppgifterna behöver du erfarenhet av liknande uppgifter. Dina kunskaper i EPi-server gör att du lätt kan ha en konstruktiv och effektiv dialog med IT och webbutvecklare. Du känner dig hemma i Google Analytics och känner dig som en ”digital native.” Att tänka och agera ur ett kundperspektiv är en självklarhet för dig. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning av digitala projekt.
Om Kraftringen
Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen. Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma och har cirka 300 000 energikunder och drygt 500 medarbetare. Vi erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster.
Läs mer på (http://www.kraftringen.se/).
Ansökan & Upplysningar
Du ansöker med CV och urvalsfrågor via vår webbplats kraftringen.se (http://www.kraftringen.se/). Vi lägger stor vikt vid hur du besvarar frågorna när vi gör vårt urval, besvara dem därför med omsorg. Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast, dock senast den 13 feb 2022.
Har du vad som krävs och vill veta mer om tjänsten? Tveka inte att kontakta marknadschef Sofia Sjölin, tfn 0722-15 37 11.
Om du har några frågor gällande din ansökan och vår rekryteringsprocess, kontakta Helena Liliendal Hansen rekryteringsspecialist på Kraftringen 0723- 22 12 24.
Kraftringen gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning.
Notera att vi inte tar emot ansökan via brev eller e-post, samt att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Wallström
Elin Zahlander