OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: Ca. 40%, kan variera under projektets gång
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Strukturerad och väldokumenterad kravhantering är kritisk genom hela projektet, från kravutveckling till fastställande av krav. Lika viktigt är kontrollerad och väldokumenterad ändringshantering utifrån Kundens process för ändringshantering.
Rollen innebär att:
- Tillsammans med projektledningen, upprätta rutiner, verktyg och arbetssätt utifrån Kundens Kravhanteringsprocess och Ändringsrutiner för krav och ändringshantering i projektet
- Föra in alla krav i Kundens kravhanteringssystem och sedan systematiskt följa upp att projektets kravbild uppfylls utifrån genomförda granskningar
- Administrera ändringar av krav, tekniska dokument och planer för att säkra kontrollerad ändringshantering
- Följa upp, styra och driva att projektet följer uppsatta rutiner och arbetssätt
- Driva ständiga förbättringar inom krav- och ändringshantering inom projektet
- Driva hanteringen av ändringsbegäran gentemot Tekniska riktlinjer och fastställda handlingar
- Statusrapportera till projektledningen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleexamen inom teknik eller infrastruktur.
- Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av krav- och ändringshantering i projekt inom liknande verksamhet (infrastruktur, teknik, fordon).
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta i system för kravhantering.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström