Krav- och datasamordnare

Arbetsbeskrivning

Vi söker krav och datasamordnare till Trafikmyndighet iStockholm.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar deför styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.Kvalitet- krav- och datasamordningsresurs innebär att skapa en överblick, struktur och prioritera frågorna i projekt samt koordinera deltagande aktörers insatser mot projektets uppsatta mål såväl som projektmål.
Kvalitet- krav- och datasamordningsresursen stödjer projekt inom sektionen och leder/genomför kvalitet- krav och datasamordningssarbetet inom projektet.Alvik är en viktig bytespunkt där fyra färdsätt möts; tunnelbana, Tvärbanan, Nockebybanan och bussar. Stockholms stad har länge haft planer på att exploatera Alvik och överdäcka Brommadepån som ligger på fastigheten Stockholm Akka 4. 2004 träffade Stockholms stad och SL ett samarbetsavtal för att utreda möjligheterna att överdäcka Brommadepån inom fastigheten Akka 4. 2009 träffade parterna avtal om avflyttning av depåverksamheten från Akka 4, med undantag för uppställningsspår/depå för sju vagnar och likriktarstation för Nockebybanan samt vändspår för tunnelbanan.Exempel påArbetsuppgifter
Upprätta Plan för kvalitet för projekt
Upprätta Plan för kravhantering för projekt
Upprätta kvalitetsmål för projekt
Planera, genomföra, följa upp och samordna leverantörs-/entreprenörsrevisioner och/eller processuppföljning.
Ha överblick över gällande kvalitetsmässiga krav inom de i programmet ingående projekten/projektet.
Kommunicera kvalitetsförutsättningar internt i projektet och externt mot leverantörer och entreprenörer.
Arbeta enligt kapitel Ärende- och dokumenthantering i PPH avseende tekniska handlingar.
Bidra till projektets dokumentstyrning genom att ta fram en projektspecifik CAD-manual utifrån myndighetensdokumentet ”Rutin för produktion och leverans av CAD-information”.
Tillsammans med projektets projekteringsledare implementera manualens rutiner i projektet och utbilda projektmedlemmar, projektörer och entreprenörer samt se till att arbetssättet följs genom att granska levererad dokumentation.
Ansvara för samordning av digitala-/pappersleveranser av bygghandlingar från projektering till produktion.
Ansvara för samordning av leveranser av granskningshandlingar samt inhämtning/sammanställning av granskningssynpunkter.
Delta i projektledningsmöten.
Delta i framtagande av övergripande tidplan för projektet och se till att kvalitets- och kravaspekter beaktas.
Delta i projektets riskarbete och säkerställa att kvalitets- och kravrisker beaktas i projektets riskhantering.
Identifiera projektets behov av projektspecifika rutiner, riktlinjer, mallar och verktyg inom kvalitets- och kravområdet, upprätta dessa och vara ett stöd i tillämpningen.
Delta i arbetet med och/eller granska projektdokumentation som t.ex. planer, rutiner, projekterade handlingar, avtal som påverkar eller kan påverka projektets kvalitetsarbete.
Kartlägga vilka rapporter och utredningar som krävs i

Krav (OBS, obligatoriska)
Dokumenterad erfarenhet av Kvalitetsarbete i entreprenadprojekt, minst 3 år.Dokumenterad erfarenhet av Kravarbete i entreprenadprojekt, minst 3 år.Dokumenterad erfarenhet av Datasamordningsarbete i entreprenadprojekt, minst 3 år.Dokumenterad erfarenhet av upphandling i entreprenadprojekt, minst 3 år.
Meriterande
Erfarenhet av offentlig upphandling, minst 3 årErfarenhet att arbeta med krav och ändringhantering i Polarion (eller liknande), minst 3 årErfarenthet att vara Administratör i Avima/Webforum, minst 3 år

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2024
  • Ansök senast: 10 december 2024

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

30 oktober 2024

19 november 2024