Krav och inkassoansvarig till bolag i centrala Malmö

Krav och inkassoansvarig till bolag i centrala Malmö

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en person som kommer att arbeta hos en av våra kunder i centrala Malmö. Är det du eller kanske någon du känner?

Du kommer att ta det övergripande ansvaret för företagets kravrutin. Det innefattar betalningspåminnelser och inkassoärenden samt i förlängningen även ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogden när detta behövs.

I rollen ingår också ansvaret för att räntefakturera de kunder som varit sena med sina betalningar

Hantering av bolagets autogirorutin samt viss kontoavstämning.

Du är backup vad gäller kundinbetalningar. I det dagliga arbetet har du mail och telefonkontakter såväl internt som externt.



Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av kundreskontra och god förståelse för flödet. Du har förmodligen en gymnasieutbildning inom ekonomi.

Som person är du noggrann och strukturerad. Du är lösningsorienterad och har ett stort engagemang i det du gör. Du tycker om rutiner och är metodisk i ditt arbetssätt.

Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska är ett krav och det är meriterande med goda kunskaper i engelska.



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Lindgren på 070-471 59 13 eller på hanna.lindgren@sjr.se. Sista ansökningsdag är 2022-06-17. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsätas innan sista ansökningsdag.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024