OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 260 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Om oss
Som en del i en utvecklad och hållbar organisation inom kommunkontoret förstärker Lunds kommun stöd och service till förvaltningarna.
Vi förtydligar vilka tjänster och vilken service vi levererar och stärker professionalismen samt ökar kvaliteten och effektiviteten i utförandet av tjänsterna. Service- och stödfunktioner samlas i ett Stöd- och servicecenter om ca 100 medarbetare med funktionerna IT-service, löneservice, ekonomiservice, företagshälsovård och kontorets interna service.
Enheten för ekonomiservice ansvarar bland annat för den löpande kassabokföringen, kund- och leverantörsrekonta, krav- och inkassoverksamhet samt den centrala e-handelsfunktionen.
Arbetsuppgifter
Vår duktiga krav- och inkassohandläggare kommer inom kort att gå i pension och vi söker nu hans efterträdare. Tjänsten är på heltid och placerad på Stöd- och servicecenter, enheten för ekonomiservice, på kommunkontoret. Du ansvarar för och handlägger bland annat följande inom verksamhetsområdet:
- Skickar påminnelser och inkassokrav för kunder som har förfallna betalningar
- Bedömer och hanterar avbetalningsplaner för kunder
- Bedömer och hanterar eventuella avskrivningar av fordringar
- Planerar och utvecklar vår krav- och inkassoverksamhet
- Systemadministration av Nova Inkasso
Du arbetar i nära samarbete med ekonomiadministratörerna inom enheten, och stöttar vid behov även upp i andra arbetsuppgifter på enheten. Du kommer främst arbeta i systemen Raindance och Nova Inkasso.
Vi söker dig som
Du har flerårig erfarenhet från krav- och inkassoverksamhet, gärna från den offentliga sektorn och är väl förtrogen med de lagar och regelverk som styr verksamheten. Du har lägst gymnasieutbildning, eftergymnasial påbyggnadsutbildning är dock meriterande. För att vara framgångsrik i rollen drivs du av att arbeta lösningsfokuserat och motiveras av att jobba mot uppsatta mål. Då arbetet innehåller många kontakter är det också mycket viktigt med ett serviceorienterat arbetssätt och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vi står inför många spännande utmaningar framöver med att automatisera och effektivisera olika processer inom vårt arbetsområde. Vi ser därför gärna att du både har intresse för och erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete inom området.
Som person tror vi att du är en positiv, nyfiken och entusiasmerande kollega som bidrar till arbetsglädjen på enheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.