OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta med utvecklingen av högkvalitativ kundservice gentemot lantbrukskunder? Då har vi den perfekta rollen för dig! Som kundvårdskoordinator kommer du inte bara att ansvara för att ta emot och hantera kundförfrågningar, utan också att stärka KRAVs närvaro och kundrelationer. Så om du är en ambitiös person som vill utvecklas och göra skillnad inom en väletablerad organisation, sök tjänsten!
Om KRAV
KRAV är Sveriges mest kända hållbarhetsmärkning för mat. KRAV-märket visar att en vara är producerad på ekologisk grund, utan naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel, dessutom med extra höga krav för biologisk mångfald, mindre klimatpåverkan, djurvälfärd och bättre arbetsvillkor. KRAV ska vara det självklara valet för alla som vill producera och konsumera hållbar mat. Läs mer om oss på www.krav.se
Uppdrag och arbetsuppgifter
Idag finns det cirka 5500 företag som är KRAV-certifierade och en stor del av dem är lantbrukare runt om i landet. Som en del av KRAV kommer du vara en viktig del i att främja hållbarhetsarbetet inom livsmedelsbranschen. I rollen som kundvårdskoordinator kommer du ha en väsentlig roll i att säkerställa en hög kvalité på vår kundservice gentemot lantbrukskunder. Du kommer att ta emot och hantera kundförfrågningar och säkerställa att lantbrukare och övriga kunder får vägledning, i vissa fall tar du hjälp av organisationens experter och affärsutvecklare. Som en del av ditt ansvar kommer du att ha ett utåtriktat arbete där du stärker kundrelationerna genom att delta i lantbruksträffar och ha löpande kontakt med våra samarbetsorganisationer.
Hos KRAV kommer du att få arbeta i en positiv och stimulerande arbetskultur där nya projekt ständigt uppstår. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter som du kan utveckla tillsammans med dina kollegor.
Du kommer att:
Ta emot och hantera kundförfrågningar via telefon och e-post
Bistå kunderna i deras förfrågningar och vid behov fördela ärenden till våra experter och affärsutvecklare
Delta i lantbruksträffar för att stärka kundrelationerna
Kundanpassa och effektivisera systemen i KRAVs produktdatabas
Stödja KRAVs livsmedelskunder i registrering och rapportering av produkter i Mitt KRAV
Sammanställa och analysera data kring nya och avregistrerade kunder och produkter
Leda och delta i projekt
Bistå i det löpande arbetet med KRAVs varumärkesskydd genom att säkerställa god information till KRAVs kunder om var och hur KRAVs varumärken får användas
Utvecklingsmöjligheter
KRAV erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter inom rollen som kundvårdskoordinator. Med möjligheten att växa i organisationen, finns det goda chanser till karriärutveckling. Allt eftersom rollen etableras finns potentialen för att delta i flera olika projekt och ta på sig mer ansvar. Det är en perfekt möjlighet att göra en verklig skillnad inom en välkänd och väletablerad organisation.
Kompetenser och färdigheter
Vi arbetar med inkluderande rekrytering och är övertygande om att alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Du är alltid välkommen med din ansökan – för att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att det är viktigt att du:
har tidigare erfarenhet från kundvårdsarbete/kundservice
har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, t.ex. agronom, lantmästare eller liknande
har erfarenhet av att leda projekt från början till slut
har professionella språkkunskaper i både svenska och engelska
De personliga egenskaperna som efterfrågas är serviceorienterad, självgående och relationsskapande.
Det är även meriterande om du:
har erfarenhet från lantbruksområdet
har ett intresse för IT
Villkor
Arbetsplats: KRAV:s kontor i Uppsala med viss möjlighet till distansarbete
Omfattning: Visstidsanställning 1 år fram från och med startdatum (100%).
Tillträde: så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid eller examensdatum
Lön: Enligt överenskommelse, kollektivavtal, friskvård och flexibilitet