Kravanalytiker

Arbetsbeskrivning

Vi är på väg mot framtiden och behöver bli några stycken fler som är med och utvecklar verksamheten. Om du vill följa med får du ett intressant och spännande jobb där det finns möjligheter att påverka och utvecklas. Här jobbar vi också i samarbete med varandra så att vi på bästa sätt ska kunna ta tillvara den samlade kunskapen hos oss. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i hela Sverige. Vi vill också ge dig en bra balans mellan jobb och fritid.

Dina arbetsuppgifter

Kravanalytikerns uppgift är att vidareförädla och komplettera de verksamhetskrav som är ett resultat av verksamhetsmodelleringen. Du kommer att dokumentera funktionella och icke funktionella krav samt skriva och detaljera systemkraven. Du kommer på detta sätt att vara länken mellan verksamheten/beställaren och IT-avdelningen. I din roll ingår då att förstå verksamhetsprocesserna på ett övergripande plan.

I arbetet kommer också att ingå att leda och driva workshops tillsammans med verksamheten/beställaren, att granska och kvalitetssäkra kravrelaterad dokumentation samt användbarhetsfrågor.

Din bakgrund

Om du ska trivas hos oss behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Du måste gilla ett öppet klimat, vara nyfiken och bra på att skriva och även förklara för andra. Eftersom ingen dag är den andra lik, måste du gilla variation och ha det där lilla extra engagemanget som du kan plocka fram när det behövs. Du kan göra prioriteringar, fatta beslut och ta ansvar för dessa.

Du måste ha



• akademisk examen, gärna inom systemvetenskap, eller likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt

• praktisk erfarenhet av att arbeta med kravhantering inom systemutvecklingsområdet

• erfarenhet av någon systemutvecklingsmetod, gärna iterativ eller agil

Det är meriterande om du har erfarenhet av



• något verktyg för kravhantering

• granskning och kvalitetssäkring av dokumentation

• systemförvaltningsmodellen PM3

• RUP eller annan iterativ systemutvecklingsmodell

• SCRUM eller annan agil systemutvecklingsmodell

Anställningsvillkor

Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Vi har individuell lönesättning.

Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Vill du veta mer

Om du vill veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta sektionschef Carin Andersson, telefon 010-49 56 233, carin.andersson@transportstyrelsen.se

Fackliga frågor

Fackliga frågor besvaras av Anna Malmborg, ST och Bo Törnqvist, SACO  som båda nås via vår växel telefon 0771-503 503.


Välkommen med Din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 20 oktober 2013. Du ansöker via vår webplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vårt urval görs bl a med stöd av urvalsfrågor. De kommer automatiskt när du skickar in din ansökan i e-rekryteringssystemet.

Om oss

Transportregisteravdelningen förvaltar och utvecklar register inom transportområdet. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Dessutom arbetar vi med arkivering och registratur. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har cirka 150 medarbetare



Övrig information

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen Norrköping
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 28 september 2013

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024