Kravanalytiker

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en spännande roll som Kravanalytiker i ett globalt IT-projekt på H&M?

H&M är ett av världens största modeföretag och en spännande plats för en karriär inom IT. Med fler butiker och nya marknader varje år växer vi konstant. Vilket betyder att vi alltid söker nya stjärnor till vårt team!

Ta steget in i en dynamisk och snabbt växande miljö där du som Kravanalytiker har en nyckelroll. Vi erbjuder ett jobb där varje dag är ett äventyr, där bara du sätter gränserna för dina karriärmöjligheter och där din personliga utveckling är lika viktig som vår verksamhet.

Som kravanalytiker i det här projektet kommer du att vara delaktig i arbetet med ett globalt HR-system. Du kommer att arbeta nära verksamheten och fånga upp krav från användare globalt.

Detta är ett tvärfunktionellt, globalt initiativ och för rätt person är det en stor möjlighet till personlig utveckling. Du kommer att ha många kontaktytor i flera olika länder och tjänsten kommer även att innebära en del resor.

Dina ansvarsområden

Som Kravanalytiker på H&M tar du stort ansvar och har otroligt kul. Din roll består bland annat av att:

- Delta i implementeringen av ett HR-system och säkerställa att globala och lokala krav implementeras.
- Driva arbetet med att samla in och kartlägga nya affärskrav med hjälp av metoder som ex intervju, facilitering av workshops samt effektkartläggningar.
- Förstå, avgöra och säkerställa att kraven uppfylls samt definiera och utvärdera olika lösningar utifrån ett kravperspektiv.
- Säkerställa att kraven avseende användbarhet uppfylls

Din kompetens

Precis som alla H&M:s medarbetare är du en social, öppen, kommunikativ, försäljningsinriktad och ambitiös lagspelare med stark drivkraft och en positiv inställning.

Dessutom har du dessa kunskaper och erfarenheter:

- Minst tre års erfarenhet av arbete som kravanalytiker
- Erfarenhet av flera olika metoder för kravfångst
- Förmåga att anpassa val av metod och verktyg beroende på situation och målgrupp
- Tidigare erfarenhet och kunskap om användbarhetsfrågor är ett måste
- Du är tydlig i din kommunikation och van vid att arbeta med många olika intressenter
- Flytande engelska i tal och skrift är ett krav

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med implementation av HR-system och en stor fördel om du dessutom har arbetat med master data initiativ och implementering av SaaS-lösning.

Låter det intressant? Ta chansen till en karriär utöver det vanliga!


För frågor och mer information kontakta Maria Lagerqvist eller Anette Lundblad på 08-796 55 00.

Skicka CV och personligt brev senast 15 juni 2014. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!




The IT department is an important part of the companys business and carries out operations, software development and maintenance of the companys systems and business applications. Our goal is to supply as cost efficient IT solutions as possible in order to offer our customers Fashion and quality at the best price. The IT-department currently consist of approx. 1800 people in Stockholm and Borås and conduct business virtually all over the globe. The H&M group includes in addition to H&M the brands COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, and H&M Home. As an IT-department, we work with all brands.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: H&M IT-AVDELNING STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 juni 2014

Besöksadress

ÅRSTAÄNGSVÄGEN 13
STOCKHOLM

Postadress

None
STOCKHOLM, 10638

Liknande jobb


Business Analyst

Business Analyst

20 december 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

18 december 2024

18 december 2024