OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett härligt gäng där erfarenhetsutbyte är en självklarhet? Som Business analyst på Nexer får du möjligheten att arbeta hos några av Sveriges största organisationer!
Vi är på en tillväxtresa och söker nu en Business Analyst med placering i Stockholm. Hos oss ges du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag ute hos kund och hjälpa kundens verksamhet att omvandla idéer och strategier till effektiva och smidiga IT-lösningar.
Hur ser rollen ut?
I rollen som Business analyst hos oss kommer du att driva workshops, arbeta mot verksamhet och IT vad gäller kravhantering och kravställning. Vi erbjuder en stor bredd av möjligheter och uppdrag och du får vara med i stora och små organisationers utveckling i samarbete med kompetenta och stöttande kollegor.
Din bakgrund
Vi söker dig som:
- Effektivt samlar in och får en förståelse för de behov som verksamheten har, strukturerar kraven och förtydligar de krav som ska utvecklas.
- Är van att kontinuerligt och proaktivt se och driva förbättringar och förändringar.
- Tar en aktiv roll i projektteamet, driver ditt eget arbete med stor självständighet och ser det som en självklarhet att dela med dig av dina kunskaper.
- Har erfarenhet av agila metoder.
- Tycker att det är roligt att jobba med krav både på verksamhets- och IT-sidan.
- Är utåtriktad och har lätt för att bygga relationer och hitta rätt kontaktvägar internt hos oss men främst ute hos kund.
- Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Det är meriterande om du har:
- Relevant eftergymnasial utbildning
- Certifiering inom IREB eller har annan relevant certifiering
- Kunskap inom process-och informationsmodellering
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vi vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra, samt att lyssna och lära.
Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG. Vi kommer se till att du får kompetensutveckling och verktyg för att växa i din roll. Vi ser fram emot att se och höra vad just du kan bidra med till oss.
Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!
Om Nexer
Nexer är en del av Danir-koncernen och vi är över 1600 experter inom strategi, teknik och kommunikation och finns i 9 länder. Tidigare hette vi Sigma IT men nu skapar vi vårt eget varumärke och fokuserar på att vara framtidens Techbolag. Vi är ett familjeägt företag med ett stort samhällsengagemang i bland annat Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar både för våra kunder och för samhället i stort.
På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder våra anställda kurser via Nexer Academy, Pluralsight, ger certifieringsbonusar och anordnar inspirationsföreläsningar samt Meetups. Det är viktigt att du som anställd hos oss känner att du har möjlighet att ständigt utvecklas och utmanas. Därför är vi stolta över att utveckling och kunskapsdelning genomsyrar hela vår verksamhet och att vår framgång ligger hos våra anställda!
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Tesa Manxhuka på tesa.manxhuka@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!