OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget går ut på att leda kravinsamling för upphandlingsprojektet. Du kommer att arbeta nära verksamhetsspecialister och IT-specialister för att förstå den samlade kravbilden.
Kandidaten skall vara senior kravanalytiker med kunskap om teknisk kravställning (integrationer och icke-funktionella krav), samt erfarenhet av offentlig upphandling. Erfarenhet av kravställning av CRM/ärendehanteringssystem ses som ett plus.
Arbetsuppgifter:
- Leda kravinsamling med medarbetare från vår kundtjänstpartner, validera och verifiera tillsammans med avtalsansvariga på myndigheten.
- Leda den tekniska kravställningen (integration och icke-funktionella krav) i samråd med arkitekter och IT-specialister.
- Utmana och föreslå struktur för krav i anbudet, för att uppnå bästa möjliga resultat.
- Utvärdera och analysera anbudssvar, samt hålla verksamhetsrepresentanter informerade under processen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års erferenhet som kravanalytiker.
- Minst 5 års erfarenhet av upphandlade standardsystem eller tredjepartslösningar.
- Erfarnehet från minst 3 uppdrag av arbete direkt mot verksamhet med kravinsamling, samt erfarenhet av kravinsamlingsmetoder så som intervjuer och workshops.
- Erfarnehet från minst 3 uppdrag av att etablera kravstruktur och genomföra kravformulering i projekt med budget på minst 10 Msek.
- Erfarnehet från minst 2 uppdrag av kravställning av integrationskontrakt och API, samt arbeta nära IT-arkitekt och IT-specialister för att förstå och beskriva de tekniska kraven.
- Minst 2 års erfarenhet som kravanalytiker för en eller flera CRM/ärendehanteringssystem de senaste 6 åren.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
- Minst 2 års erfarenhet av arbetat som arkitekt/lösningsarkitekt.
- Erfarenhet från minst 2 offentliga upphandlingar från beställarsidan.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Personen har eget driv och god vana av att arbeta med olika intressenter.
- Ha stort fokus mot resultat i tid och som kan ta in synpunkter, men också förmedla och förankra förväntningar.
- Personen ska vara driven, strukturerad och ha mycket god samarbetsförmåga.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström