Kravanalytiker (IT) med erfarenhet av kontinuitetsarbete i stora organis...

Kravanalytiker (IT) med erfarenhet av kontinuitetsarbete i stora organis...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kundens it-avdelning håller på att göra en översyn av vilka SLA:er kunden ska ha och arbeta efter. I det ingår att titta på servicenivåer, flexibla tjänstenivåer samt hanteringen av dessa och en applikationskalender där kritikalitet kan bestämmas beroende på dag.

I samband med detta arbete behöver it-avdelningen samtidigt upprätta en väl fungerande SLM-funktion för att kunna underhålla de framtagana SLA:er samt ha dialog med de kunder som kunden har kring revideringar och förnyelser av SLA:er.

Uppdraget ska stödja it-avdelningen och it-avdelningens controllerenhet i att utveckla och implementera SLA och SLM. Syftet med uppdraget är att få SLA:er som utgår från kundernas behov och att påbörja implementeringen av en SLM-funktion.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Stor förståelse för it-incidenter samt hantering av dessa ”kontinuitet i vardagen”
- Stor förståelse för kontinuitetsarbete och skillnaden mellan incident och kontinuitet
- Mycket god förmåga att omsätta verksamhetens krav till SLA:er
- Mångårig erfarenhet av arbete med att sätta upp och implementera SLA inom it-produktion och att implementera SLM
- Genomfört liknande uppdrag i stora komplexa organisationer med fler än 5 000 anställda
- Ledarförmåga, förmåga att lyssna in och samarbeta i såväl sidled som uppåt
- God förmåga att skapa goda relationer


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet från praktiskt kontinuitetsarbete

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 25 september 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024