OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Vi söker en kravledare/kravanalytiker för att hålla ihop och leda kravarbetet och framtagandet av nya och ändrade verksamhetsprocesser för nya IT- stöd. Som kravanalytiker tillhör du ett team av kravanalytiker och testledare inom IT Projektkontor och arbetar i ett eller flera olika projekt med IT-påverkan.
Uppdragsbeskrivning
Som kravanalytiker hos kunden leder och driver du kravarbetet i ett eller flera projekt med IT-påverkan. Projekten kan omfatta både egenutveckling eller införande av standardsystem och bemannas av verksamhetsspecialister och interna resurser och externa inom IT. Du ansvarar för en plan för kravframtagning, håller workshops och samordnar kravaktiviteter med projektteam och rapporterar kravarbetets framdrift till din projektledare.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskole/Universitetsutbildning med IT-inriktning, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- REQB/IREB certifiering eller motsvarande diplomerad kurs inom kravledning/kravhantering
- Processutbildning inom Astrakan-metoden
- Minst 7 års arbetslivserfarenhet med kravanalys och kvalitetssäkring inom IT-projekt
- Arbetslivserfarenhet som workshopledare och att hålla workshops för kravinsamling
- Arbetslivserfarenhet från arbete med att identifiera och dokumentera verksamhetsprocesser vid IT-förändringar t ex enligt Astrakan-modellen eller liknande
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av kravställning för upphandling inom offentlig sektor
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet från verksamhet med hög skyddsklass och säkerhetsklassad information
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet från IT-projekt inom Energibranschen
- Erfarenhet av att arbeta med krav- och test-verktyg så som Azure Devops, Jira och ReQtest.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- Du är kommunikativ och har en förmåga att engagera din omgivning och kunna sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och behov
- Du har en god social förmåga. Bra på att leda och få med dig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter
- Du är en positiv och trygg person som driver projekt framåt och löser problem på ett pragmatiskt och kreativt sätt samt tar initiativ och har en mycket god problemlösningsförmåga
- Du samarbetar effektivt med andra och delar med dig av dina erfarenheter och vill lära av andra
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström