OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 3 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Projektet behöver arbeta och samarbeta/koordinera tvärfunktionella aktiviteter genom IT-organisationen och övrigt etableringsprojekt för att säkerställa kontroll på den gemensamma leveransplanen och målsättningen. Projektet kommer att ha få egna resurser och IT-leveranserna sker från ITs leveransområden, vilket innebär en nödvändighet i att jobba nära den befintliga leveransorganisationen på IT.
Arbetsuppgifterna är bl.a.:
- Stödja Product Owners (PO) med definition och detaljering av affärsförmågor. Nedbrytning sker till features och user stories som kan implementeras av teamen.
- Deltar i analyser och utredningar inom berörda områden.
- Agerar stöd till team inom utpekade områden.
- Samverkar med IT-arkitekter och flera PO/Team
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Personen har en dokumenterad erfarenhet av att jobba med behov och kravinsamling i en komplex miljö med många intressenter
- Förmåga att se samband och synergier samt driva arbetet mot uppsatta mål
- Erfarenhet av att jobba i en agil kontext
- Erfarenhet av att hålla i workshops
- Erfarenhet av att koordinera kravställning över flera organisatoriska enheter och team
- Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Meriterande med kompetens inom JIRA
- Meriterande med erfarenhet från transportbranschen
Önskemål om personliga egenskaper:
Kunden söker dig som är strukturerad och drivande med god kommunikationsförmåga såväl muntligt och skriftligt. Du behöver ha mycket god analytisk förmåga samtidigt som du är lyhörd och nyfiken.
God samarbetsförmåga med såväl personer från verksamheten som med IT krävs.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström