Kravanalytiker med förmågan att sätta sig in i komplexa sammanhang och b...

Kravanalytiker med förmågan att sätta sig in i komplexa sammanhang och b...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget är brett och målstyrt från aktuella upphandlingar samt behov av internt IT-stöd för den dagliga driften. Uppdraget går ut på att bistå upphandlingsarbetet för strategiska satsningar utifrån ett IT-perspektiv och du kommer arbeta i ett tvärgående team med flera parallella upphandlingar.

Uppdraget är mycket brett och målstyrt med höga krav på leveransförmåga, framdrift och förmåga att snabbt sätta sig in i nya frågeställningar. Ditt ansvar är att sammanställa, organisera och stötta framtagandet av krav och teknisk information till upphandlingsdokumentation.

Du kommer ingå i ett mindre team med kravledare och kravanalytiker där ni stöttar och får stöd av varandra och du kommer samverka med en bred konstellation av arkitekter samt områdesansvariga som omfattar både verksamhet, it-förvaltning och arkitektur.

Rollen förutsätter en förmåga att skaffa sig ett kompetensmässigt djup och bredd som täcker in stora delar av verksamhetsbehoven. Rollen kräver därför att konsulten har förmågan att jobba både på en övergripande och detaljerade nivåer av krav samt med verksamhetsnära såväl som tekniskt djupgående information.

En stor del av rollen går ut på att skapa formell dokumentation som kommer gå ut i offentlig upphandling. Då området är komplext med många intressenter är det av största vikt att du kan kommunicera väl med olika kompetenser, roller och personligheter.

Du behöver även ha en god analytisk förmåga och det är en fördel om du kan tänka och formulera dig i olika nivåer av arkitektoniska och verksamhetsmässiga modeller.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete i stora organisationer (>700 medarbetare/anställda)
- Högskoleutbildning eller högre inom IT/datavetenskap eller motsvarande ELLER minst 3 års arbetslivserfarenhet från tekniska IT-roller som exempelvis systemingenjör, integratör, utvecklare, arkitekt eller kravanalytiker.
- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med IT-lösningar i roller som exempelvis systemingenjör, integratör, utvecklare, arkitekt eller kravanalytiker.
- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av ansvar för struktur och organisation av en större mängd (minst 200) digitala informationsmaterial så som krav/dokument.
- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag av att omvandla teknisk information till dokumentation
- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av hantering av stora mängder information och dokumentation (ex. hundratals kravdokument) t ex genom utredning, dokument analys.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Konsulten innehar certifiering enligt IREB/REQB
- Erfarenhet av att ha skrivit IT-krav i upphandlingar i minst 1 tidigare uppdrag
- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av kravarbete av it-behov relaterat till tekniska anläggningar (fastigheter, infrastruktur, spår eller likvärdigt)
- Minst 1 års erfarenhet från att ha arbetat "hands-on" med integrationer


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


15 november 2024